خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

مروج اصول ایمنی عبور و مرور بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها

کد خبر : ۱۲۶۸۹۸

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ازاجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ترویج اصول ایمنی عبور و مرور در این مناطق خبر داد.

ایلنا: ​مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ازاجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ترویج اصول ایمنی عبور و مرور در این مناطق خبر داد.
به گزارش ایلنا، گودرز محمودی ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء سطح ایمنی گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها ازسال ۱۳۸۲ به صورت سالانه با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان این مناطق از مسائل ترافیکی و آماده سازی آن‌ها در مقابله با خطر با موفقیت اجرا می‌شود.
وی افزود: توجه به تمام اقشار به ویژه کودکان و دانش آموزان به عنوان مناسبت‌ترین گروه سنی برای ایجاد تغییر و تحول در نگرش‌ها و قانونمندی جامعه ضروری است، هدف نهایی این طرح نیز، آموزش فرهنگ صحیح ترافیکی برای کاستن از تعداد تصادفات و جلوگیری از عواقب این پدیده ناخوشآیند است.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی ایمنی نیازمند اقدامات پایه‌ای، اساسی، تدریجی و ادامه دار است افزود: به منظور نهادینه نمودن فرهنگ صحیح ترافیکی از انواع کتاب‌های آموزشی؛ لوح فشرده آموزشی و بازی‌های آموزشی استفاده می‌شود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: همچنین به منظور آموزش عملی دانش‌آموزان و آشنا کردن آنان با فرهنگ ترافیک و عبور و مرور قراردادهایی با گروه‌های نمایشی و تئا‌تر برای آموزش مفاهیم ترافیکی در قالب تئا‌تر نیز منعقد گردیده است.
وی شرایط خاص اقلیمی استان‌همدان و استقرار مراکز آموزشی در حاشیه جاده‌ها را علت بروز خطرات و سوانح جاده‌ای برای دانش آموزان ذکر کرد وگفت: علاوه بر اقدامات فرهنگی و آموزشی، ایمن سازی فیزیکی این مدارس نیز با روش‌هایی چون نصب تابلو، رفلکتور، چراغ چشمک زن و سایر علائم هشدار دهنده انجام می‌شود.
محمودی یاد آور شد در ارتباط با افزایش ایمنی واجرای طرح در سال جاری، برنامه‌ها و توزیع اقلام ترافیکی فوق‌الذکر برای ۱۲۰۰ دانش‌آموز مشمول این طرح در چند مدرسه اجرا و در سایرمدارس شناسایی شده نیز تا پایان سال اقدام خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز