خبرگزاری کار ایران

رویکرد بازرسان مجموعه اصناف تعاملی است

کد خبر : ۱۲۵۶۱۸

رویکرد بازرسان مجموعه اصناف تعاملی است به گونه‌ای که واحدها برای رعایت قوانین ترغیب شوند.

ایلنا؛ رییس اتاق اصناف همدان گفت: در گذشته اتحادیه‌ها به صورت سنتی عمل می‌کردند که برای همسویی با ادارات مختلف اصناف سیستم خود را ارتقا داده و اتوماسیون اداری در اصناف و تمامی اتحادیه‌ها راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فرسایی وحید با اشاره به راه‌اندازی شبکه دولت در همدان خاطرنشان کرد: با راه اندازی شبکه دولت در اصناف بسیاری از هزینه‌های اتحادیه کاهش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: اصناف استان برای اولین بار در کشور نرم‌افزار حسابداری جامع تحت وب را راه‌اندازی کرد و در ۴۱ اتحادیه فاز اول این نرم افزار اجرا شده و تا دو ماه آینده دیگر مابقی واحدهای صنفی به این نرم افزار مجهز خواهند شد.
رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه اصناف با کمبود نیروی انسانی مواجه است، اظهار داشت: از آنجایی که مدیریت منابع انسانی موضوع مهمی است، به دنبال تاسیس دانشگاهی برای اتاق اصناف هستیم تا مجموع منابع انسانی از نظر علمی و تخصصی ارتقا یابد که در این راستا مجوزهای لازم گرفته شده و امید است در ماه‌های آینده این امر برای اولین بار در کشور اجرا شود.
فرسایی وحید انتخابات شورای شهر را یک اتفاق خوب در سال ۹۲ دانست و گفت: انتخابات شورای شهر یکی از اتفاقات خوب سال جاری بود چراکه اصناف در این انتخابات حضور فعال داشت، به طوری که ۳ نماینده اصلی و ۳ نماینده علی البدل در شورای شهر داریم.
وی به جلسه اخیر اصناف با شهردار همدان اشاره کرد و افزود: تعامل مناسبی بین اصناف و شهرداری صورت گرفته که در طرح مطالعات جامع شهری و خدمات شهری جایگاه اصناف مشخص شده است.
رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به موارد مطرح شده با شهردار همدان افزود: در حال حاضر هفت هزار واحد صنفی آلاینده در همدان فعالیت می‌کنند که برای رفع مشکلات و ساماندهی این واحد‌ها تدارکات لازم اندیشیده و منطقه‌ای مشخص در حاشیه شهر برای فعالیت آن‌ها درنظر گرفته شده است که بزودی در جایگاه جدید مستقر خواهند شد.
فرسایی وحید یادآور شد: ۳۳ واحد پاساژ در همدان با مشکلات تجاری روبرو هستند که امید است این مشکل با تعامل با شهرداری به زودی حل شود.
وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده توسط اصناف خاطرنشان کرد: در صورتی که واحدی برگه‌ای ویژه از بازرسان اصناف دریافت کرد باید ظرف مدت ۷۲ ساعت به مجمع امور صنفی مراجعه کند تا موضوع در اصناف حل و فصل شود در غیر این صورت بعد از ۷۲ ساعت به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۳۶ واحد صنفی پلمپ شد و ۳۷۵ واحد صنفی نیز در ۶ ماهه سالجاری پلمپ شده است.
فرسایی وحید متفاوت بودن قیمت برخی اجناس مشابه در مغازه‌های دیگر را نوسانات قیمت دلار و ارز در بازار و تفاوت آن زمان خرید اجناس دانست.
وی با اشاره به حضور خانم‌ها در بازار کسب و کار یادآور شد: برای حضور خانم‌ها در بازار کسب و کار نباید مانعی وجود داشته باشد چراکه خانم‌ها در امور اقتصادی قوی عمل می‌کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز