خبرگزاری کار ایران

احمد پویافر مطرح کرد:

نظارت مستمر بر محله‌های پرخطر و حاشیه‌شهر امری ضروری است

فرماندار بندرعباس گفت: نظارت مستمر و جدی بر محله های پرخطر و حاشیه ی شهر امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، احمد پویافر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یکی از اصلی‌ترین چالش‌های جامعه ایران را مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، جمهوری اسلامی به‌طور جدی به بحث مقابله با این بلای خانمان‌سوز پرداخته است.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه پدیده مواد مخدر آسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این راستا بالا بردن سطح آگاهی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.

وی بیان داشت: اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راستا باید تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها، سطوح و لایه‌های مختلف اجتماعی را متوجه امر مبارزه نمود.

این مقام مسئول افزود: دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها می‌بایست رسالت خود را در خصوص فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی به خانواده‌ها به نحو احسن انجام دهند تا با مشارکت و همراهی مردم این امر مهم عملی شود.

پویافر با اشاره به اینکه هر چه برابر این بلای خانمان‌سوز اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد، در آینده افراد جامعه کمتر آسیب خواهند دید، یادآور شد: برای کم‌کردن جرایم در جامعه باید سطح آگاهی افراد را  با آموزش‌های لازم بالا برد.

پویافر در پایان نظارت مستمر و جدی بر محله‌های پرخطر و حاشیه شهر را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با حضور پررنگ نیروهای انتظامی و بسیج در تمامی مناطق استان به‌ویژه محله‌های پرخطر و حاشیه‌شهر، می‌بایست شرایطی فراهم شود تا توزیع‌کنندگان مواد مخدر احساس هیچ‌گونه امنیتی نداشته باشند.

کد خبر : ۴۴۱۲۰۹