خبرگزاری کار ایران

در چهارچوب موافقتنامه کریدور شمال – جنوب اجرا می‌شود؛

حمل آزمایشی اولین محموله ترانزیتی هند

حمل آزمایشی اولین محموله ترانزیتی هند
کد خبر : ۱۹۴۰۹۷

ه دلیل کوتاهی مسیر در کریدور شمال - جنوب و تجهیز امکانات و زیرساخت‌ها و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات گسترده در بخشهای مختلف حمل ونقل، مسیر ایران از جذابیتهای فراوانی برای ترانزیت کالا برخوردار است.

بزودی اولین محموله ترانزیتی کشور هند از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مقصد فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان در چهارچوب توافقات پنجمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور حمل ونقل بین المللی شمال – جنوب(باکو - تیرماه ۱۳۹۲) INSTC از طریق مرز ورودی بندر شهیدرجایی حمل خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در این خصوص گفت: قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران درمسیر کریدورهای ترانزیتی شمال - جنوب و درنتیجه برقراری ارتباط ترانزیتی کشورهای روسیه، اروپای شرقی، مرکزی، شمالی، آسیای میانه وقفقاز از یک‌سو و آسیای جنوبی، جنوب شرقی، خاور دور، اقیانوسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان یک مزیت برجسته برای ایران قلمداد می‌شود.

مهندس علیرضا مجرد ادامه داد: همچنین به دلیل کوتاهی مسیر در کریدور شمال - جنوب و تجهیز امکانات و زیرساخت‌ها و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات گسترده در بخشهای مختلف حمل ونقل، مسیر ایران از جذابیتهای فراوانی برای ترانزیت کالا برخوردار است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بنادرشهید رجائی، امیرآباد و بندرانزلی ازجایگاه ویژه‌ای درمسیر ترانزیتی کریدور شمال – جنوب برخوردار بوده و علاوه بر بنادر مذکور بنادر شهید باهنر، لنگه، بوشهر، چابهار، امام خمینی(ره) و نوشهر نیز از پتانسیلهای نقش آفرینی منحصر به خود برخوردار هستند.

وی گفت: در چهارچوب توافقات صورت گرفته در همین راستا بزرودی اولین محموله ترانزیتی کشور هند بصورت آزمایشی از مرز ورودی بندرعباس و از طریق بندر شهیدرجایی به مقاصدفدراسیون روسیه(مرز خروجی بندرامیرآباد) و جمهوری آذربایجان(مرز خروجی آستارا) حمل خواهد شد.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان با بیان این موضوع اعلام کرد: در همین راستا قراراست هیئت هندی برای نظارت بر روند ترانزیت محمولات مورد اشاره به بندرعباس سفر کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز