خبرگزاری کار ایران

رکوردشکنی فولاد هرمزگان فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی بود

رکوردشکنی فولاد هرمزگان فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی بود
کد خبر : ۱۵۴۸۳۳۴

سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان گفت: رکوردشکنی‌های فولاد هرمزگان در دو ماه نخست امسال فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی و در تاریخ بهره‌برداری شرکت بی‌نظیر بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا باران پویان در حاشیه بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور، بیان کرد: ظرفیت تولید فولاد هرمزگان یک میلیون و 500 هزار تن تختال است. با توجه به تاکید مدیرعامل مبنی بر تولید کیفی و پیرو همکاری تیمی واحدهای بهره‌برداری موفق شدیم در دو ماه نخست امسال دو رکورد پیاپی به ثبت برسانیم و بیش از 160 هزار تن تختال تولید کنیم که از زمان بهره‌برداری تاکنون این میزان تولید در یک ماه بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: نکته قابل توجه در مورد رکوردشکنی‌های فروردین و به ویژه اردیبهشت ماه این است که ظرفیت واحد فولادسازی مطابق با طراحی تنها 125 هزار تن در ماه است اما در واحد فولادسازی با همین تجهیزات و موفق به ثبت رکورد 163 هزار تن یعنی معادل 30 درصد بیش از ظرفیت اسمی شدیم و این رکوردشکنی در میان واحدهای فولادی در کشور بی‌نظیر است.

سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به قطعی برق در تابستان خاطرنشان کرد: روند خوب تولید در فولاد هرمزگان تا نیمه نخست خرداد ماه ادامه داشت اما از آن زمان تا فرارسیدن مهر ماه، فولاد هرمزگان همانند دیگر شرکت‌های فولادی با قطعی برق مواجه شد و نتوانست طی مدت یاد شده مطابق ظرفیت و پتانسیل خود تختال تولید کند.

باران پویان ادامه داد: خوشبختانه در ادامه مسیر و با برطرف شدن محدودیت‌های برقی، موفق شدیم در مهر ماه سال جاری به تحقق 100 درصدی برنامه پیش‌بینی شده و تولید 150 هزار تن تختال فولادی دست پیدا کنیم که بخش عمده آن را گروه‌های کیفی تشکیل می‌دادند.

وی تاکید کرد: قابلیت‌های فولاد هرمزگان هم در تولید کمی و هم کیفی بسیار زیاد است و در صورتی که قطعی برق و گاز نداشته باشیم، می‌توانیم ضمن رکوردشکنی، محصولات کیفی دارای ارزش افزوده نیز تولید کنیم که سودآوری قابل توجهی را برای ما به همراه داشته باشد.

سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان اذعان کرد: بیشترین نگرانی ما در حال حاضر، فرا رسیدن فصل سرما و آغاز قطعی گاز است که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز قطعی گاز تولید فولادسازان را با چالش مواجه کند. البته مدیریت ارشد سازمان برنامه‌هایی را برای تامین گاز در دست بررسی دارد تا بتوانیم گاز را از منابع دیگر تامین کنیم. همچنین به دنبال جدیدترین تکنولوژی‌ها هستیم تا مشکل کمبود گاز برطرف شود.

باران پویان اضافه کرد: امیدواریم هرچه زودتر ما به یک نتیجه قابل اجرایی برسیم و هر آنچه که به صلاح شرکت فولاد هرمزگان هست اجرایی شود تا در آینده تولید پایدار و کیفی که تضمین‌کننده حیات آینده کارخانه اتفاق بیفتد. البته در کنار برنامه‌های یاد شده، طرح‌های توسعه‌ای نیز در دست اقدام است که فولاد هرمزگان تلاش کرده علی‌رغم تمام محدودیت‌ها آن‌ها را اجرا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز