خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

موضوع استخدامی‌ها برطرف شده است/ ورزش و درمان اهداف اصلی مسئولیت اجتماعی پالایشگاه نفت بندرعباس +فیلم

موضوع استخدامی‌ها برطرف شده است/ ورزش و درمان اهداف اصلی مسئولیت اجتماعی پالایشگاه نفت بندرعباس +فیلم
کد خبر : ۱۵۱۳۸۶۹

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در خصوص موضوع استخدامی‌ها و اعتراض شرکت کنندگان گفت: این موضوع برطرف شده است و جلسات متعددی با مسئولین استانی در این خصوص برگزار شده است. در حال حاضر آزمون انجام شده است و جذب این افراد در برنامه‌های آینده شرکت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، احمد هاشمی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص موضوع استخدامی‌ها گفت: این موضوع برطرف شده است. با توجه به توافقات انجام شده با استانداری و مصوبات شورای تأمین، استخدام‌های جدید برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی شده است. اگرچه آزمون استخدامی زودتر از موعد برگزار شد و نیاز فعلی پالایشگاه نبود، اما به دلیل تعهدات ایجاد شده، این استخدام‌ها پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد که تمامی استخدام‌ها به جز در رشته مهندسی شیمی بومی بوده‌اند.

مدیرعامل پالایش نفت بندرعباس اظهار داشت که پالایشگاه در زمینه مصرف انرژی مشکلی ندارد، اما در خصوص صورت‌های مالی به دلیل تأخیر در اعلام نرخ‌ها از سوی پالایش و پخش، مشکلاتی وجود دارد. این تأخیرها به تغییر فرمول خوراک و مبنای محاسبه آن برمی‌گردد که دولت اعلام کرده است.

تامین خوراک مشکل اساسی تولید است

هاشمی افزود که تولیدات طبق برنامه‌های تنظیم‌شده با وزارت نفت پیش می‌رود و نوسانات تولید بیشتر به دلیل مشکلات تأمین خوراک و مسائل حمل و نقل دریایی است. اما تلاش‌ها برای مدیریت و ذخیره‌سازی خوراک به خوبی پیش رفته است.

وی از پروژه‌های ارتقای کیفیت فرآورده‌های سنگین پالایشگاه خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل تولید روغن پایه گروه ۲ و ۳ از نفت کوره است که می‌تواند نیاز داخلی و حتی صادرات را تأمین کند.

هاشمی بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی پالایشگاه در حوزه ورزش و درمان تأکید کرد و بیان کرد که تولیدات پالایشگاه بندرعباس در سطح مطلوبی قرار دارد و تلاش‌ها برای اجرای پروژه‌ها در زمان مقرر ادامه دارد.

وی اشاره کرد که با توجه به برنامه‌ها و پروژه‌های جدید، انتظار می‌رود که پالایشگاه بندرعباس به یکی از برترین پالایشگاه‌های کشور تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های در دست اقدام شرکت پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد که شامل تامین خوراک نفت خام پالایشگاه از طریق اخذ انشعاب از خط لوله گوره – جاسک و طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس (Fuel Oil Upgrading) است.

هاشمی توضیح داد که مشکلات تأمین خوراک نفت خام پالایشگاه از طریق دریا مشکلات عدیده‌ای مانند شرایط جوی ناپایدار، بدی آب و هوا و توقف نفتکش‌ها در خارگ را دارد که باعث تأخیر در تامین خوراک نفت خام پالایشگاه می‌شود. این مشکلات منجر به کاهش میزان ذخیره‌سازی خوراک نفت خام و افزایش ریسک پذیری در استمرار عملیات تولید فرآورده‌های مورد نیاز کشور شده است.

هاشمی هدف طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه را کاهش میزان نفت‌کوره و تولید فرآورده‌های پتروپالایشگاهی با ارزش افزوده بالاتر اعلام کرد.

وی اضافه کرد که این طرح افزایش تولید نفت گاز مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی و سازگار با محیط زیست، تولید محصول کک نفتی با کیفیت مورد نیاز صنایع فولادی و آلومینیوم سازی و رفع نیاز به واردات این محصول و قطع وابستگی به خارج از کشور را به همراه دارد.

مدیرعامل پالایش نفت بندرعباس اهم اقدامات انجام شده در خصوص طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه را اخذ و صدور مجوز زیست محیطی طرح پس از ارائه مدارک و مستندات مد نظر سازمان محیط زیست کشور، برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی و بازدیدهای میدانی، و اخذ مجوز تأسیس واحدهای طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان دانست.

این مسئول همچنین به پروژه‌های زیست محیطی شرکت اشاره کرد که شامل توسعه فضای سبز به میزان ۱۰ درصد کل مساحت طرح با استفاده از گیاهان بومی و یا گیاهان سازگار با شرایط اقلیمی منطقه، کشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در سواحل خلیج فارس و احداث یک ایستگاه پایش کیفیت هوای محیطی است.

هاشمی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این پالایشگاه به ارزیابی چرخه حیات (LCA) محصولات و فرآیندهای شرکت پالایش نفت بندرعباس، پایش و پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد نفتی، اجرای خطوط لوله جهت انتقال فرآورده‌های ویژه LLC و SOLVENT 502 به بازوهای بارگیری دریا و تاسیس باشگاه فرهنگی، ورزشی پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.

وی اقدامات انجام شده در باشگاه فرهنگی و ورزشی شامل تشکیل تیم فوتسال پالایش نفت بندرعباس و اخذ مجوزهای لازم جهت حضور در لیگ برتر فوتسال کشور، پیگیری جهت خرید تیم فوتبال باشگاهی و امتیاز حضور در لیگ دسته یک کشور را نام برد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز