خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱.۸ میلیون تُن ترانزیت در بنادر هرمزگان ثبت شد

بیش از ۱.۸ میلیون تُن ترانزیت در بنادر هرمزگان ثبت شد
کد خبر : ۱۴۹۷۴۵۹

ترانزیت بیش از ۱,۵ میلیون تُن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع ترانزیت داخلی و خارجی بنادر این استان را از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه امسال یک میلیون و ۸۷۵ هزارو ۱۶ تُن اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه چهارم تیرماه در تشریح عملکرد ترانزیت بنادر این استان در سه ماهه امسال اظهار کرد: یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۹۲ تُن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی ثبت شد.

 وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است، عملکرد بنادر لنگه و شهید باهنر را در این بخش به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تُن و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تُن اعلام کرد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تُن مربوط به بندر شهید رجایی است.

ترانزیت کالای غیرنفتی

 عباس‌نژاد در ادامه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تُن اعلام کرد که یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تُن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.

 وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه ماهه امسال را ۷۳ هزارو ۸۸۰ تُن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷هزار و ۴۰۰ تُن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزارو ۵۱۶ تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 عباس‌نژاد اضافه کرد: در دو ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

 گفتنی است؛ در سال ۱۴۰۲ نیز هفت میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۱ تن با ۱۳ درصد افزایش در بخش ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان به ثبت رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز