خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا:

عملیات اجرایی ۳۹ طرح آبفا در هرمزگان آغاز شده است

کد خبر : ۱۳۲۸۵۴

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: این شرکت ۳۹ طرح در قالب ۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام دارد.

عملیات اجرایی ۳۹ طرح آبفا در هرمزگان آغاز شده است. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: این شرکت ۳۹ طرح در قالب ۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خادمی افزود: ۳۳ طرح در قالب ۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد ریال در بخش آب در دست اقدام است. وی اضافه کرد: در بخش فاضلاب نیز ۶ طرح در قالب ۹ پروژه با اعتباری معادل ۹۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است. این مقام مسوول با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۰ طرح در قالب ۱۵ پروژه به بهره برداری می‌رسد، گفت: اعتبار پروژه‌های تکمیلی ۵۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان این موضوع که ایجاد شبکه فاضلاب از شاخصه‌های مهم بهداشتی و رفاهی یک جامعه است، گفت: تا به حال ۷۳ درصد از جمعیت بندرعباس به شبکه جمع آوری فاضلاب وصل هستند.
خادمی یادآور شد: تاکنون ۹۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر بندرعباس راه اندازی و ۱۰۵ هزار مشترک هم از خدمات این سیستم استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری لازم است تا شبکه فاضلاب بندرعباس به پایان برسد. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری با اشاره به این موضوع که به سبب قلت بارندگی و طولانی شدن خشکسالی راهی به جز استفاده از تکنولوژی آب شیرین کن باقی نمانده است، گفت: درصدد ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش آب شیرین کن‌ها هستیم.
خادمی بندرعباس را یکی از شهرهای خاص در بحثتوپوگرافی و اختلاف رقوم در شمال و جنوب این شهر عنوان کرد و گفت: اختلاف سطح در این شهر به ۹۰ متر می‌رسد که این موضوع سبب شده است این شرکت در چندین منطقه منبع برای ذخیره آب مردم داشته باشد.
وی یادآور شد: آب مورد نیاز استان ۱۲۶ حلقه چاه، ذخیره آب سد استقلال میناب و ۲۰ دستگاه آب شیرین کن تامین می‌شود.
مدیرعامل آبفای هرمزگان بحثادغام آب و فاضلاب روستائی و شهری را منتفی دانست و گفت: اخیراً پنج روستای بلندو، سودرو، گربند، … در اطراف بندرعباس که فاقد آب هستند آب مورد نیازشان از شبکه شهری تامین خواهد کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز