از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱؛
رسیدگی به اعتراضات مالیاتی فقط از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک امکان پذیر است
مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان گفت: از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱رسیدگی به اعتراضات مالیاتی فقط از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک امکان پذیر است.
به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا آخوند زاده با اشاره به بند یک دستور العمل اجرایی ماده 238 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی ۱۴۰۰/۳/۲ اظهار کرد: تمامی مودیان پس از ابلاغ برگ تشخیص مالیات یا برگ اعلام نتیجه رسیدگی چنانچه نسبت به هریک معترض باشند باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ اوراق مذکور با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی www.intamedia.ir اعتراض خود را به همراه مستندات مربوطه ارسال کنند.
وی افزود: از تاریخ 18/2/1401 به بعد صرفا به اعتراضاتی که از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور ارسال گردد رسیدگی خواهد شد، لذا در راستای اجرای ماده ۲۳۸قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ به اعتراضاتی که از طرق دیگر واصل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
آخوند زاده با اشاره به ضرورت هوشمند سازی نظام مالیاتی تصریح کرد: این اتفاق موجب افزایش کارایی، اجرای عدالت مالیاتی، سهولت فرآیندها، رضایتمندی عمومی، کاهش فرار مالیاتی و مالیات ستانی بر مبنای داده های دقیق و شفاف خواهد شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک امور مالیاتی را گامی مهم در تحقق دولت الکترونیک قلمداد کرد و گفت: از طریق این پنجره خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه میشود که از آن جمله درخواست ثبت و پیگیری اعتراض، مشاهده اطلاعات پروندههای مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامههای مالیاتی، و ... اشاره کرد.
وی در پایان مودی محوری و مقابله با فرار مالیاتی را به عنوان اولویت های اداره کل امور مالیاتی هرمزگان اعلام کرد.