از قارچ در حمام تا مورچه و کنه و بوی بد فاضلاب؛
در هتل های جهانگردی و ایرانگردی چه میگذرد؟
هر چند شرکت ایرانگردی و جهانگردی دارای ۵۲ هتل در سراسر کشور است اما به نظر می رسد نظارتی بر این هتل ها نمی شود و همین مسئله باعث نارضایتی مسافران شده است.
به گزارش ایلنا؛ هتل های ایرانگردی و جهانگردی گرچه با هدف خدمت به گردشگران به ویژه بازنشستگان کشوری در سراسر کشور تاسیس شده اند اما به نظر میرسد آنطور که باید نتوانسته اند رضایت مردم را جلب کنند و احترام به بازنشستگان را سرلوحه کار خود قرار نداده اند.
با نگاهی اجمالی به سایتهای رزرواسیون این هتل ها متوجه میشویم که گردشگران آنطور که باید از خدمات این هتلها در شهرهای گوناگون رضایتی ندارند.
در این گزارش میخواهیم نظر مسافرانی که تجربه حضور در هتلهای جهانگردی ناهارخوران، دلوار بوشهر، زنجان و مریوان را داشتهاند، را بخوانیم:
یکی از مهمانان هتل ناهارخوران گرگان که در این هتل اقامت داشته، در مورد کیفیت این هتل میگوید:
" در بخش حمام و روشویی دستشویی نظافت کامل رعایت نشده بود،کیفیت وعده ناهار و شام این رستوران هم پایین و در سطح یک هتل خوب نبود و جامایعی برای نظافت دست، کثیف و آلوده و خراب بود، کف حمام بعضی قسمتهایش قارچ زده بود که تمیز نشده بودند."
میهمان دیگری که به هتل جهانگردی دلوار بوشهر سفر کرده است در مورد این هتل می گوید: " من در سوییت چهار تخته اقامت داشتم اما چوب لباسی ایستاده نداشت که خیلی لازمه یک هتل است و یک لاین آسانسور برای آن کم بود و میهمانان هم زمان صبحانه تردد زیادی داشتند و مجبور بودند از طبقه چهارم با پله رفت و آمد کنند ضمن آنکه شیرآلات بهداشتی زنگ زدگی داشت"
میهمان دیگری که به هتل جهانگردی زنجان مراجعه داشته نظر خود را اینگونه بیان میکند: "این هتل افتضاح بود، نه توالت فرنگی داشت نه غذای خوبی سرو می شد در اتاق بوی فاضلاب می آمد و مورچه هم داشت و تا رسیده به اتاق مان باید ۴۰ پله را بالا می رفتیم.
نظرات میهمانان دیگر این هتل از این قرار است: "در سوییت های کنار خیابان سرو صدا از بیروند می آمد که آزار دهنده بود، ضمن آنکه بهتر است در مورد نظافت اتاقها بیشتر توجه شود و متاسفانه وسایل اتاق هم فرسوده بود و گرد خاک زیادی بر روی وسیلهها پشت پنجره وجود داشت."
در مورد هتل جهانگردی مریوان هم گردشگر دیگری نوشته است؛ "بهتر است تنوع در صبحانه افزایش پیدا کند و هتل بازسازی شود و محوطه جهت میهمانان هتل اختصاصی گردد و آب معدنی رایگان و سشوار و چایساز در اتاقها قرار داده شود و وسایل کهنه با امکانات جدید جایگزین شوند و دمپاییهای قدیمی و تیره و کهنه دور ریخته شود و درهای ورودی محوطه جهانگردی تحت نظارت حراست قرار گیرد"
اما در بین نظرات احتمالا نظر مسافران هتل جهانگردی شهرکرد هر مسافری را از سفر منصرف خواهد کرد:
"زمانی که ساعت ۹ شب وارد اتاق شدیم با یک اتاق مسافرخانه ای فرسوده مواجه شدیم پتوها قدیمی و کثیف بودند و روکش نداشتند و حتی قسمت هایی از پتوها سوخته بود و ملحفه ها کهنه بودند و تخت هم کثیف بود، خبری از تی بگ و چای ساز یا کتری برقی نبود، توالت ایرانی و روشوییاش کثیف بود و داخل کمد دستمال کاغذی ها کثیف مسافرهای قبلی هم دیده می شد.
سعی کردیم خودمان را برای اقامت در این هتل راضی کنیم که به محض آنکه دخترم بر روی تخت دراز کشید، از جا پرید و با استرس گفت روی تخت کَنِه دارد و زمانی که بالش روی تخت را تکان داد از داخل بالش کنههای ریز و درشت زیادی بیرون آمد و ملحفه تشک را هم تکان دادیم کلی کنه از آن بیرون زد.
زمانی که به رزرویشن اطلاع دادیم ملحفه تمیز و اسپری حشرهکش آوردند اما همسرم گفت این اتاق از اساس مشکل دارد و سریع اتاق کناری را برای ما آماده کردند (این در حالی است که زمان ورود گفته بودند اتاق خالی نداریم) گفتند بیایید ببینید، به محض آنکه از اتاق بیرون آمدیم یک سوسک بزرگ هم در راهرو بود و ما به ناچار بعد از یک ساعت با وجودی که هوا هم سرد بود چک اوت کردیم و از این هتل خارج شدیم و باران شدیدی هم می آمد و ما نتوانستیم جای دیگری را پیدا کنیم و نهایتا شهرکرد را ترک کردیم و به بروجرد رفتیم و از این هتل تنها یک خاطره تلخ برایمان باقی ماند و اصلا اقامت در این هتل را به هیچ کس توصیه نمی کنم.
از اشکالات دیگر این هتل که مسافر دیگری به آن اشاره کرده عدم امکان تنظیم دمای شوفاژ، خرابی تلفن داخلی، خرابی آنتن تلویزیون، پائین بودن کیفیت غذای رستوران و گرانی بدلیل غذاها و افزودن ۱۵ درصد حق سرویس و ۹ درصد ارزش افزوده است.