خبرگزاری کار ایران

آخرین جزئیات برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ۱۴۰۳

آخرین جزئیات برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ۱۴۰۳
کد خبر : ۱۵۴۲۳۳۵

مجری برگزار کننده سی و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه خبر داد و گفت که احتمالا این نمایشگاه هم در ساعت کاری و هم در تعداد روزهای برگزاری تمدید شود.

به گزارش ایلنا،‌ قدرت‌الله دوست محمدی امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد،‌ اظهار کرد: امسال بعد از ۳۰ دوره تاریخ نمایشگاه فرش دستباف به علت مناسبات دهه آخر صفر تغییر کرد و به همین دلیل این نمایشگاه امسال در آبان ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر تعداد روزهای این نمایشگاه که هر دوره، هفت‌روزه برگزار می‌شد،‌ امسال مانند دیگر نمایشگاه‌ها چهار روزه برگزار می‌شود.

مجری برگزار کننده سی و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با بیان اینکه ساعت کاری نمایشگاه نیز نسبت به دوره‌های قبلی تغییر کرده است، ادامه داد: این سه موضوع باعث شد تا بسیاری از مشارکت کنندگان نمایشگاه که از شهرهای دیگر می‌آیند، نسبت به ثبت نام در این نمایشگاه تجدید نظر کنند.

دوست‌محمدی این را هم گفت که با این حال در حال رایزنی هستیم تا یک ساعت به ساعت کار نمایشگاه فرش دستباف اضافه شود همچنین احتمال دارد که این نمایشگاه تمدید شده و ۵ روزه برگزار شود.

او با تاکید بر اینکه هنوز ثبت‌نام برای حضور در این نمایشگاه ادامه دارد،‌ یادآور شد: با این حال تا کنون ۲۳۰ تا ۲۴۰ غرفه ثبت نام کرده اند و ۱۷ هزار متر مربع فضای غیرمفید و ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای مفید تا کنون به این نمایشگاه اختصاص یافته است.

دوست محمدی بیان کرد: اگرچه غرفه‌داران نسبت به عوامل مختلف برگزاری این نمایشگاه اعتراض داشتند اما قرار شد تا با ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در غرفه‌ها،‌بتوانیم از این نمایشگاه که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های ایران است،‌حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم تا نمایشگاهی داشته باشیم که در خور فرش دستباف باشد، گفت: اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی  را در مسیر تولیدکنندگان قرار داده است اما فرش ایرانی به خاطر طرح و اصالتی که دارد می‌تواند باز هم در نمایشگاه مشتریان مخصوص به خود را دعوت کند.

مجری برگزارکننده سی و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران یادآور شد: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می ‌توانند با طیف گسترده‌ ای از محصولات نفیس و منحصر به فرد از جمله فرش‌ های دستباف با طرح‌ ها و نقشه‌ های سنتی و مدرن، گلیم ‌های بافته شده با الیاف طبیعی، گبه‌ های زیبا با رنگ‌ های زنده و تابلوفرش ‌های نفیس با موضوعات مختلف از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، قم، فارس، همدان و… آشنا شوند. همچنین، مجموعه ‌ای ارزشمند از فرش ‌های موزه ‌ای و قدیمی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد که فرصتی استثنایی برای علاقه‌ مندان به هنر فرش بافی به شمار می‌ رود.

او با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه وجود فرش خارجی و ماشینی ممنوع است، ادامه داد: مرکز ملی فرش هرساله نسبت به برگزاری کارگاه‌های مختلف در این نمایشگاه اقدام می‌کرد و امسال نیز این موضوع برقرار است که برنامه‌های کارگاه‌های آموزشی در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز