خبرگزاری کار ایران

هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر طی ۸ سال در هند

هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر طی ۸ سال در هند
کد خبر : ۱۵۴۱۷۰۳

هند از جمله کشور‌های مهم جهان است که در سال‌های گذشته به واسطه توسعه شتابان اقتصادی با محدودیت‌های فراوانی در حوزه انرژی برق رو به رو شده است و از همین رو برنامه‌های ویژه‌ای را برای افزایش ظرفیت تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، افزایش سهم نیروگاه‌های زغال سنگ در ایجاد آلودگی در کشور هند و روند شتابان توسعه خودرو‌های برقی در این کشور در کنار تلاش‌های دولت هند برای توسعه صنعتی، سبب شده است تا مسئولان این کشور تمرکز ویژه‌ای بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف پاسخ به بخشی از نیاز این کشور به انرژی برق داشته باشند.

مستند به گزارشی که «ایکانامیک تایمز» منتشر کرد، هندی‌ها برای پاسخگویی کافی به نیاز برق رو به افزایش این کشور و با هدف اجرای کامل برنامه‌های طراحی شده تا سال ۲۰۳۰ میلادی دست کم به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دارند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که سالانه چیزی حدود ۷ درصد به میزان تقاضای برق هند افزوده می‌شود که از متوسط ۵ درصد جهانی بالاتر است و نسبت به دهه‌های گذشته هند نیز افزایش بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد.

بر همین اساس هندی‌ها نیاز دارند تا به سرعت نسبت به افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق خود اقدام کنند و با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه توسعه نیروگاه‌های حرارتی به لحاظ محدودیت سوخت و ایجاد آلایندگی وجود دارد، تنها گزینه آن‌ها تمرکز بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر است.

از جمله دلایل مهمی که برای افزایش تقاضای مصرف برق در کشور هند بیان می‌شود، می‌توان به افزایش نیاز به استفاده از سامانه‌های سرمایشی، افزایش نفوذ خودرو‌های برقی و گسترش مراکز داده است.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود ظرفیت برق نصب شده این کشور که در حال حاضر ۴۵۰ هزار مگاوات است تا سال ۲۰۳۰ میلادی و از محل توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به ۷۸۰ هزار مگاوات برسد.

هدف بلندپروازانه هندی‌ها ایجاد ۵۰۰ هزار مگاوات ظرفیت برق تجدیدپذیر طی ۸ سال آینده است و برای تحقق این مهم آن‌ها باید سالانه دست کم ۶۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشورشان ایجاد کنند.

این گزارش اضافه می‌کند، عمده تمرکز هندی‌ها برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تمرکز بر روی انرژی‌های خورشیدی و بادی است که برای تحقق آن بر روی اعمال سیاست‌های حمایتی از سوی دولت و الزام بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت توامان تأکید شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز