خبرگزاری کار ایران

خود اتکایی در ساخت درایور آنتن سایت های VTS جزایر هرمزگان سایت بندرکیش و بصیرا ( قشم)

خود اتکایی در ساخت درایور آنتن سایت های VTS جزایر هرمزگان سایت بندرکیش و بصیرا ( قشم)
کد خبر : ۹۴۸۶۴۰

"سیستم راداری کنترل ترافیک دریایی در جزیره های هرمزگان سایت بندرکیش و بصیرا (قشم) نصب شد"

 VTS ارتقای ایمنی و کارآیی دریانوردی، ایمنی جان انسان در دریا

مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش گفت:  "سیستم VTS یا همان کنترل ترافیک دریایی، یک سیستم مانیتورینگ شبیه سیستم کنترل هوایی است که توسط مسئولین بندر یا ساحل ایجاد می گردد. یک سیستم VTS با به کارگیری دستگاههای رادار ، دوربین های مدار بسته تلویزیونیCCTV دستگاههای مخابراتیVHFو سیستم شناسایی کشتی هاAIS توسط سازمانهای دریایی و یا ادارات امور بندری در مناطق دریایی حرکت کشتی ها را در یک منطقه محدودجغرافیایی مشاهده و امنیت بیشتر دریانوردان و شناورها را تامین نمایند. به منظور ارتقاء و بهینه سازی ناوبری در دریا و حفاظت و تامین امنیت بیشتر و حفاظت از محیط زیست دریایی کرانه های ساحلی، سیستم کنترل ترافیک دریایی طراحی گردیده است. سیستم کنترل ترافیک دریاییVTSبا بهره گیری و به کارگیری دستگاههای پیشرفته مانند رادارها ، سیستم شناسایی اتوماتیک کشتی هاAISتجهیزات جهت یاب رادیوییDirection Finde  دوربینهای مدار بسته تلویزیونیCCTV و دستگاههای مخابراتیVHF اطلاعات را دریافت، جمع آوری و ارزیابی نموده و در ایستگاههایVTS مادر در یک صفحه مانیتور جهت بهره برداری کاربرها به نمایش می گذارد.یکی دیگر از وظائف سیستمVTS نظارت به حوزه های پر ترافیک دریایی تنگه ها و مناطق جدا سازی ترافیکTraffic Separation Zone) است . تعداد زیادی از شناورهای حامل سوخت ، ماهیگیری و تفریحی بدون رعایت قوانین راهRule the Road  در جهت مخالف یا عمود بر مسیر تردد حرکت و خطراتی را ایجاد می نمایند کارگیری سیستم کنترل ترافیک دریاییVTS در ·مناطق پر ترافیک دریایی ·مناطق دریایی که در آن محموله خطرناک زیادی توسط کشتی ها حمل و نقل میگردد ·مناطقی که دریانوردان با مسائل پیچیده ناوبری روبرو هستند ·مناطقی که دریانوردان با مسائل پیچیده ناوبری روبرو هستند · مناطقی از حوزه های دریایی که تحت تاثیر عوامل جغرافیایی و آب و هوای اقلیمی سخت قرار دارند ·مناطق متاثر از شرایط محیطی · حوزه های دریایی که در مسیر حرکت شناورها عملیات دیگر دریایی نیز در جریان است · تصادمات متعدد در منطقه ای که در زمان مشخصی حادث گردیده است · در مناطقی از دریا که همکاری همه جانبه با دیگر کشور های همسایه وجود داشته یا برنامه ریزی شده است و در مناطقی که دارای کانال های باریک و تاسیسات از قبیل پل ، آب بند و غیره میباشد."

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه سیستم VTS بنادر سه گانه کشور (شهید رجایی، بندر امام خمینی  (ره) و بندر انزلی) وبرخی از جزایر استان هرمزگان توسط کمپانی اروپایی نصب و راه اندازی شده و سنسور رادار آن نیز از دیگرکمپانی ها تهیه شده است تصریح کرد: در سالیان اخیر به خاطر تحریم ها ، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار، با ممنوعیت جدی از سوی شرکت های  پشتیبان همراه بوده که این امر مشکلاتی را در روند مأموریت سیستم VTS  ایجاد و هزینه های گزافی را  به بنادر تحمیل می کرد.

این مقام مسئول گفت: وجود این تنگناها و کمبودها درراستای تامیین قطعات همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی را بر آن داشت تا با اتکا بر دانش و توان داخلی برای مرتفع نمودن و بهره وری هرچه بیشتر از سیستم های موجود از طریق یک شرکت فناور و دانش بنیان ، این بخش مهم را به طور کامل طراحی نمایند.مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،صرفه جویی حاصل از تولید داخل هر دستگاه برای کشور را بالغ بر ۴۵ هزار یورو اعلام کرد و گفت: علاوه بر صرفه جویی ارزی انجام این مهم به قطع  وابستگی و ایجاد خودکفایی انجامیده که این خود گامی مهم در جهت تبدیل شدن تهدیدها به فرصت و  تقویت خود باوری ملی اتکا بردانش ایرانی است.که با اتکا بر دانش و توان متخصصان داخلی بخشهای اصلی و مهم رادار VTS بخش ADU بطور کامل طراحی و ساخته شد و به صورت عملیاتی و موفقیت آمیز در سایت بندر کیش و بصیرا(قشم) نصب و راه اندازی گردید.

خود اتکایی در ساخت درایور آنتن سایت های VTS جزایر هرمزگان سایت بندرکیش و بصیرا ( قشم)

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز