خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش خبر داد؛

برخی از مالکان تجاری بازار کیش از اجاره‌بهای خود گذشت کردند

برخی از مالکان تجاری بازار کیش از اجاره‌بهای خود گذشت کردند
کد خبر : ۸۸۲۲۸۷

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش از اعلام مساعدت برخی از مالکان تجاری بازار کیش برای عبور از شرایط اقتصادی به وجود آمده در زمان شیوع کرونا خبر داد و گفت: هفته گذشته از مالکان بازار کیش درخواست شد که با توجه کاهش فعالیت بازاریان، با مستاجران همکاری لازم را انجام دهند. خوشبختانه برخی از مالکان این پیشنهاد را قبول کرده و از اجاره‌بها یک ماه خود گذشت کردند.

رحمان سادات نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به درگیری کشور به ویروس کرونا گفت: معمولا در آستانه سال نو بسیاری از مشاغل رونق می‌گیرند که متاسفانه شیوع بیماری کرونا همزمان با این ماه از سال شد و کسب و کارها را از رونق انداخت.

وی با بیان اینکه تمام عزم خود را جزم کرده تا توصیه‌های بهداشتی که از سوی شورای سلامت اعلام شده، انجام شود، گفت: موادی که برای ضدعفونی بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبق استانداردهاست. همچنین در ورودی بازار ژل ضدعفونی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی تب سنج با سختی از دبی خریداری و در اختیار مرکز توسعه سلامت قرار داده شده است. در حال حاضر اکیپ هایی شامل اعضای حلال احمر و داوطلبان، تشکیل و توسط مرکز توسعه سلامت آموزش دیدند. این اکیپ در قسمت‌های مختلف جزیره مستقر شده و افراد را غربالگیر می کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، گفت: حضور و توجه مسئولان به شیوع کرونا و  اقدامات پیشگیرانه آنها باعث شده برای کسانی که به مراکز عمومی مراجعه می کنند، احساس امنیت ایجاد شود.

نجفی با بیان اینکه باید واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کرد، گفت: برای شکست کرونا باید با توصیه ها را جدی گرفت. خوشبختانه این امر را سرلوحه کار خود قرار داده و ساعت کاری بازارها را کاهش داده‌ایم تا فعالان اقتصادی زمان بیشتری را برای استراحت داشته باشند.

وی با بیان اینکه منعی برای تعطیلی مغازه‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: فعالان اقتصادی مختار هستند که مغازه‌های خود را تعطیل و یا باز نگهدارند، برای آنها منع قانونی وجود ندارد. اما اگر شیوع کرونا به وضعیت قرمز برسد، قطعا مسئولان تصمیماتی دیگری اتخاذ خواهند کرد و این امر قابل تمکین است.

وی افزود: حدود 3 هزار عضو در بازارهای تجاری و خدماتی وجود دارد که با احتساب خانواده و نیروهای مشغول، جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر را تشکیل می‌دهد؛ قطعا با تعطیلی بازار، برخی از این افراد در خانه نخواهند ماند و این امر باعث شلوغی اماکن‌ها خواهد شد.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، از کاهش خرید و فروش در بازارهای جزیره کیش خبر داد و گفت: باز بودن مغازه ها می تواند به لحاظ روحی و روانی به این فعالین کمک کرده، اما باید به نکات بهداشتی توجه بیشتری کنند.

وی اظهار کرد: شیوع  این بیماری نشان داد که همدلی و وفاق بین مردم بسیار زیاد است و این یک سرمایه اجتماعی است.

نجفی اظهار کرد: اوایل سال 97 با توجه به نوسانات ارز در کشور بسیاری از فعلان اقتصادی دچار مشکل شدند که متاسفانه تبعات آن، همچنان دامنگیر برخی از این افراد است، بنابراین طی نامه ای از مالکان درخواست شد اجاره‌بها را کاهش دهند تا از این بحران اقتصادی عبور نماییم که خوشبختانه مالکان نیز در این خصوص مساعدت کردند.

وی از اعلام مساعدت مالکان تجاری بازار کیش برای عبور از شرایط اقتصادی به وجود آمده در زمان شیوع کرونا خبر داد و گفت: هفته گذشته از مالکان بازار کیش درخواست شد که با توجه کاهش فعالیت بازاریان این همکاری را با مستاجران انجام دهند. خوشبختانه برخی از مالکان این پیشنهاد را قبول کرده و از اجاره یک ماه خود گذشت کردند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، اظهار کرد: باید برای روزهای بعد از ایام نوروز، هنگامی که بیماری فروکش می‌کند، برنامه ریزی صورت بگیرد تا مجدد رونق به این جزیره باز گردد. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز