هزینه ساخت جاده های قشم افزون بر 5200 میلیارد تومان است/پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به اینکه هزینه متوسط هر کیلومتر جاده 20 میلیارد تومان است، ساخت 260 کیلومتر جاده مواصلاتی در قشم به 5200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد قشم، داریوش امانی که با هدف بازدید از مراحل فعالیت پروژه پل خلیج فارس و افتتاح و کلنگزنی دو طرح زیرساختی به جزیره قشم سفر کرده است، اعلام کرد: ساخت این میزان راه و جاده مواصلاتی کار بسیار مهم و بزرگی است که جزیره جهانی قشم به آن نیاز دارد. وی با اعلام اینکه افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید به طول 2/5 کیلومتر در هر مسیر رفت و برگشت اقدام مهمی در ادامه فرایند توسعه راههای جزیره محسوب میشود، افزود: اهمیت افتتاح این مسیر برای مردم روستای نخل گل که در زمان کرونا با مشکل تردد به شهر قشم مواجه بودند بیش از دیگران نمایان است و امیدواریم با برنامههای تنظیم شده تا سه سال آینده هیچ مشکلی در حوزه راههای قشم نداشته باشیم. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از توجه دولت شهید رئیسی به استان هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: در سفری که با رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان داشتیم 2500 میلیارد تومان طرحهای مختلف از جمله در حوزه راه در این استان افتتاح شد و به همین میزان هم فعالیتهای جدید عمرانی در هرمزگان آغاز به کار شده است. وی گفت: هماینک 300 اکیپ پیمانکار در راههای اصلی و شریانی کشور و 300 پیمانکار هم در مسیر راههای شهری و روستایی ایران در حال فعالیت هستند و طرحهای راهداری، نگهداشت راهها، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز، نصب نیوجرسی، روشنایی، هوشمند سازی راهها و نصب علایم با اعتباری بالغ بر 25 همت در حال اجراست. ** پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است امانی از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس در قشم به عنوان یک پروژه فرا ملی نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه استارت این طرح مهم در دولت سیزدهم پس از سالها توقف زده شد و کارها براساس برنامه ادامه خواهد یافت. به گفته وی، پل خلیج فارس به عنوان یک طرحی که آرزوی دیرینه مردم قشم و حتی مردم ایران است از حمایت دولت جدید هم برخوردار خواهد بود و با اتمام آن شاهد روند سریع تردد به قشم بدون ساعتها توقف در صفهای طویل خودرویی خواهیم بود. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند بدون توقف فعالیت پیمانکاران حوزه راه در شرایط سخت آب و هوایی تابستان قشم قدردانی کرد و گفت: قشم یک جزیره جهانی است و داشتن زیرساختهای جادهای با توجه به حجم بالای سفرها به این منطقه آزاد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است. وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به تمام تعهدات خود نسبت به مشارکت در اجرای پروژههای مشترک با سازمان منطقه آزاد قشم متعهد و پایبند خواهد بود. شایان ذکر است؛ داریوش امانی و هیات همراه به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از علما و مسئولان سازمان منطقه آزاد از محل اجرای پل خلیج فارس بازدید کردند.