خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور

یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۷۲۵

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از فرصتهایی که برای تحقق شعار سال محیا شده، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در آئین اختتامیه نخستین همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس در سخنرانی ویدئو کنفرانسی افزود:‌ راهبرد دولت مردمی، تبدیل مناطق آزاد و ویژه به موتور پیشران توسعه کشور است و برای توسعه این مناطق هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته در وضعیت رشد و درآمد و کسری های بودجه تحول خوبی ایجاد شد افزود:‌ ریشه اقتدار جمهوری اسلامی مردم هستند و اتکای مسئولین جمهوری اسلامی به مردم می باشد.

مخبر یکی از اصلی ترین محورهای توسعه کشور را سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان کرد و ادامه داد:‌ متوسط رشد تولید در کشور باید در پایان برنامه هفتم توسعه به ۸ درصد برسد.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه فرصت بی نظیر برای رشد اقتصادی را فراهم کرده اند بیان داشت: دیپلماسی جمهوری اسلامی توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای  همسو بوده و در این راستا نیز توانستیم تفاهم نامه و همکاری هایی با این کشورها امضا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌مناطق آزاد مهمترین نقش را در توسعه مراودات به کشورهای همسایه دارند.

وی به بهره مندی از مشارکت  نیروهای جوان بخصوص دربخش شرکت دانش بنیان اشاره کرد و افزود: همه مشکلات کشور با تکیه بر مردم تاکنون حل شده است و مشکلات اقتصادی نیز باید با بهره گیری از ظرفیت مردم برطرف شوند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: سرمایه گذاری ها و تولید به سمت صادرات سوق پیدا کنند.

مخبر اظهار داشت: به برکت مدیریت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت امروز به نقطه ای رسیده ایم که وقتی که در همه دنیا نماد سلطه را در دنیا مورد تهاجم قرار می دهیم هیچ مشکل و بحرانی را در کشور شاهد نیستیم.

یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستندیکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز