لزوم توجه ویژه به گردشگری حلال در جزیره کیش
برند حلال در منطقه آزاد کیش نیاز به تبلیغات بیشتر و گستردهتر دارد.
حضور سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاههای بینالمللی همچون نمایشگاه بینالمللی ارمنستان اقدام بسیار مثبتی است. حضور در نمایشگاههای بینالمللی کمک میکند به بازاریابی و فروش بستههای سرمایهگذاری جزیره.
کیش جزیرهای زیبا با تفریحات سالم و برند حلال است اما با این وجود چقدر توانسته در جذب گردشگر در راستای گردشگری حلال گام بردارد؟ این برند چقدر توانسته ارزآوری داشته باشد؟ کشورهای مسلمان و پیشرو در گردشگری مانند مالزی، امارات متحده عربی، سنگاپور و... و حتی بسیاری از کشورهای غیرمسلمان در حوزه گردشگری حلال فعال هستند. به نظر میرسد مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش میبایست در معرفی گردشگری حلال توجه ویژه و تبلیغات گستردهتری داشته باشد. باتوجه به حضور برندهای خوب و خدمات گردشگری باکیفیتی که در جزیره کیش ارائه میشود، این جزیره ظرفیت جذب توریستهای خارجی را به طور گسترده دارد. تنها نیاز است تبلیغات و بازاریابی گسترده برای جذب گردشگر صورت بگیرد.
تفریحات دریایی متنوع، دریای ناب، محیط امن، انواع جاذبههای طبیعی و فرهنگی جزیره کیش اگر مورد بازدید سرمایهگذاران خارجی قرار بگیرد، خود به خود سرمایهگذاران را ترغیب به سرمایهگذاری میکند.
امیدواریم با استفاده از تمامی ظرفیتهای مناطق آزاد به ویژه جزیره زیبای کیش برای جذب حداکثری سرمایهگذاری خارجی و داخلی با حمایت ویژه و تسهیلات قابل توجه و جذاب موجبات تشویق و ترغیب سرمایهگذاران برای سرمایهگذاری در کیش باشیم.
مرتضی بلوکی
روزنامه نگار و کارشناس رسانه