خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

آغاز شاداب‌سازی 110 هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان

آغاز شاداب‌سازی 110 هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان
کد خبر : ۱۵۱۴۳۲۳

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاداب‌سازی 110 هزار کلاس درس در قالب طرح «شهید عجمیان» برای سال تحصیلی جدید در سطح کشور آغاز شد، گفت: 17 هزار و 500 گروه جهادی دانش‌آموزی و معلمی در سامانه ثبت شده‌اند و در اجرای این طرح مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ضرغام پرنیان در حاشیه بازدید از مدارس طرح شهید عجمیان در استان مرکزی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این طرح سال گذشته برای نخستین بار با شاداب‌سازی 70 هزار کلاس درس در کشور آغاز شد.

وی همچنین به اجرای طرح شهید عجمیان در سطح مدارس استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: در طرح شهید عجمیان در استان مرکزی تاکنون 120 مدرسه و 2000 کلاس درس به‌سازی، شاداب‌سازی و مرمت شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با اجرای طرح شهید عجمیان در سال گذشته 700 میلیارد تومان صرفه‌جویی برای سازمان نوسازی اتفاق افتاد و در سال جاری نیز 1500 میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی برای این سازمان رقم خواهد خورد.

پرنیان تصریح کرد: اعتبارات اجرای طرح شهید عجمیان سال گذشته در ساختار بودجه کشوری گنجانده شده است تا هر ساله اجرا شود. همچنین اقلام مورد نیاز برای شاداب‌سازی مدارس شامل قلم، رنگ و دیگر تجهیزات توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تأمین شده است.

وی بیان داشت: ساختار بودجه به شکلی است که نمی‌توانیم تمامی مشکلات را حل کنیم. بنابراین یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل این است که هر مدرسه یک گروه جهادی داشته باشد. بنابراین در راستای اجرای طرح شهید عجیمان سعی شده است گفتمان این طرح همه‌گیر باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: طرح شهید عجمیان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با رویکرد تربیتی طراحی شده که برای آن از ظرفیت‌های معلمان، دانش‌آموزان، والدین، مردمی و خیران بهره گرفته می‌شود.

پرنیان ابراز داشت: طرح شهید عجمیان، یک طرح تربیتی است که دانش آموز از دامن خانواده جدا می‌شود و در یک فرایند، وارد فضای جهادی می‌شود. در راستای اجرای این طرح دانش‌آموزان و معلمان نسبت به مدرسه احساس تکلیف می‌کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز