خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خبر داد:

اعزام ناظرین تاسیسات گردشگری به ۲۱ استان کشور

اعزام ناظرین تاسیسات گردشگری به ۲۱ استان کشور
کد خبر : ۲۳۶۵۸۶

ناظرین اعزامی به منظور بررسی وضعیت تاسیسات و مراکز گردشگری کشور پیش از نوروز ۹۴، آماده اعزام به ۲۱ استان کشور می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد: ۱۶ گروه متشکل از ناظرین اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با هدف بررسی خدمت رسانی و کسب رضایتمندی گردشگران در نوروز ۹۴، از ماه جاری به ۲۱ استان کشور اعزام می شوند.

به گزارش ایلنا، مرتضی رحمانی موحد در نشست با ناظرین آماده اعزام از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: با توجه به اینکه ارزیابی و کنترل خدمات ارائه شده به گردشگران در طول سال یکی از اولویت های مهم سازمان به شمار می آید؛ لذا در پی نظارت های انجام شده فصل های تابستان؛ ناظرین اعزامی به منظور بررسی وضعیت تاسیسات و مراکز گردشگری کشور پیش از نوروز ۹۴، آماده اعزام به ۲۱ استان کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۶ گروه نظارت از دی ماه لغایت اسفند ماه سال جاری، خدمات نوروزی به مسافران را مورد ارزیابی قرار خواهند داد؛ گفت: با توجه به اینکه در دور نظارت های فصل تابستان خدمات گردشگری اغلب استان های سردسیر و شمالی کشور بررسی شده اند؛ لذا در سه ماه پایانی سال سایر استان ها همچون هرمزگان، فارس، بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، زنجان، مرکزی و تهران ارزیابی خواهند شد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه نظارت های مورد نظر تکمیل کننده ارزیابی های استانی به شمار می آید؛ گفت: ناظرین استانی به همراه مسئولین ارشد ادارات کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها خدمات ارائه شده از سوی کلیه تاسیسات و مراکز گردشگری شامل دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، پذیرایی و بین راهی را در طول سال نظارت می کنند که این اقدام با بازرسی های بخش ستادی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تکمیل می شود.

رحمانی موحد همچنین به بازرسین اعزامی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و گفت: این بخش از نظارت نیز که به صورت تلفیقی توسط بخش ستاد مرکزی و ارگان های فرابخشی عضو انجام می گیرد؛ نحوه خدمت رسانی ستادهای اجرایی خدمات سفر استان های کشور را پیش از فرا رسیدن نوروز ۹۴ و نیز در حین تعطیلات مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی در ادامه خطاب به ناظرین اعزامی خواست تا نهایت تلاش و دقت خود را جهت ارزیابی خدمات ارائه شده به گردشگران و مسافران به کار بسته و اموری همچون نصب نرخ ارائه خدمات، دارا بودن مجوزهای لازم، کنترل قراردادها، بررسی تعهدات تورهای مسافرتی، مدیریت نیروی انسانی، کیفیت و کمیت خدمات، بهداشت و امکانات موجود در تاسیسات و مراکز گردشگری را از ابعاد و زوایای مختلف و بر اساس دستور العمل تعیین شده مورد سنجش و بررسی قرار داده و نتیجه بازرسی ها را جهت اصلاح و بهبود امور ارائه نمایند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز