خبرگزاری کار ایران

درویش خواستار شد؛

اختصاص یک شاخه در احزاب سیاسی به مسائل محیط زیست

اختصاص یک شاخه در احزاب سیاسی به مسائل محیط زیست
کد خبر : ۱۴۹۳۷۴

بنا بود که در دولت دهم به دستور رئیس جمهور و استاندار مازندران بخشی از پارک اکولوژی نوشهر به خاطر کشیدن جاده تخریب شود که خوشبختانه به علت فعالیتهای فعالان محیط زیست این اتفاق نیفتاد.

ایلنا: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اختصاص دادن یک شاخه در احزاب سیاسی به مسائل محیط زیست می‌تواند کمک بسیاری به مسائل زیست محیطی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اولین همایش سازمان سبز حزب اسلامی کار با عنوان «نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست» با حضور " حسین کمالی "، دبیر کل حزب اسلامی کار، " محمد درویش " مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.


در این همایش محمد درویش ضمن بیان اینکه اختصاص دادن یک شاخه در احزاب سیاسی به مسائل محیط زیست می‌تواند کمک بسیاری به مسائل زیست محیطی باشد، افزود: با وجود آنکه شاید تعداد کمی از مزدم در کشور ما دغدغه‌های محیط زیست داشته باشند NGO‌های محیط زیست باید به حدی از توانمندی برسند که بتوانند جریان ساز باشند.


وی با اشاره به حرکت‌های اساسی که NGO هادر دنیا برا ی حفاظت از محیط زیست انجام داده بودند مانند حفاظت از پارک اکولوژی «گزی» در استانبول و یا جلوگیری از قطع درختان جنگل‌های اشتوتگارت آلمان برای ساخت ایستگاه قطار، گفت: در پارک اکولوژی نوشهر که بزرگ‌تر ین پار ک اکولوژی خاورمیانه است نیز بنا بود که در دولت دهم به دستور رئیس جمهو رو استاندار مازندران بخشی از پارک به خاطرکشیدن جاده تخریب شود که خوشبختانه به علت فعالیتهای فعالان محیط زیست این اتفاق نیفتاد.


مدیر کل دفتر آموزش سازمان محیط زیست با اشاره به این عادت نا‌مطلوب ایرانیان که صفتهای اخلاقی نا‌پسند یکدیگر را به حیوانات نسبت می‌دهند و از اسامی حیوانات به عنوان دشنام استفاده می‌کنند، افزود: چندی پیش نماینده مردم کهکیلویه و بویر احمد متاسفانه خرس را نماد بلاهت خواند. دلیل رخداد این گونه مسائل به علت کم کاری مدعیان فعالان محیط زیست و NGO هاست اگر در این زمینه به درستی اطلاع رسانی شود و از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود شاهد این رفتار‌ها نخواهیم بود.


درادامه حسن نجاریان مدیر عامل جمعیت رفتگران طبیعت با اشاره به محدودیتهایی که برای فعالیت فعالان محیط زیست وجود دارد، گفت: مهم‌ترین کاری که می‌توانیم برای حفظ محیط زیست انجام دهیم اطلاع رسانی است. کاش رسانه ملی می‌توانست نقش بهتری را در این زمینه ایفاکند. آنگونه که رسانه‌های کشورهای دیگر برای محیط زیست غیر قابل مقایسه با رسانه ملی در کشور ماست. بنابراین این وظیفه برعهده مردم و فعالان محیط زیست است که به صورت چهره به چهره در زمینه محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز