خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بازسازی جریان اصولگرایی یکی از علل حمایت از مذاکرات است

بازسازی جریان اصولگرایی یکی از علل حمایت از مذاکرات است
کد خبر : ۱۶۷۶۱۹

نمایندگان احساس کردند مردم طالب التهاب و تشنج نیستند و انتظار دارند دولت و مجلس با یکدیگر مشکلاتشان را حل کنند و و بهمین دلیل زمانی که زنگنه و ظریف به مجلس آمدند اصولگرایان معقول و معتدل همراه با اصلاح طلبان و مستقلان مجلس از آن‌ها حمایت کنند.

نماینده اصلاح طلب مجلس در بیان علت ایجاد همگرایی بین اصولگرایان برای حمایت از مذاکرات اظهار کرد: عمل به رسالت ملی و دینی، توجه به راهبرد رهبری و و بازسازی جریان اصولگرایی موجب شده همه اصولگرایان به غیر از عده محدودی از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.

محمد رضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حمایت‌هایی اصولگرایان معتدل از مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: علت را می‌توان در سه شاخصه بررسی کرد، نخست معتقدم همه‌ی اصولگرایان دلبسته به نظام و انقلاب منافع ملی هستند از این جهت است که دولت را حمایت می‌کنند اما شاخصه دوم نشات گرفته از حمایت‌های مقام معظم رهبری است و ایشان به عنوان محور و مدار همواره تاکید کرده اند روند مذاکرات باید بگونه‌ای باشد که در مذاکرات پیشرفت حاصل شود و به وجود آمدن این فرآیند هم به همین دلیل است.

وی در بیان شاخصه سوم ابراز کرد: هدف دیگر آن‌ها از این حمایت بازسازی جریان اصولگرایی است. البته در هر صورتی هرکس از دولت و مذاکرات حمایت و پشتیبانی کند تا از مشکلات مردم کاسته شود ما راضی هستیم و دست آن‌ها را می‌بوسیم.

تابش در ادامه بوجود آمدن همگرایی در مجلس را نشان دهنده رسیدن مجلس به یک نقطه‌ی عقلانی دانست و گفت: نمایندگان احساس کردند مردم طالب التهاب و تشنج و به اصطلاح چنگ انداختن روی هم نیستند و انتظار دارند دولت و مجلس با یکدیگر مشکلاتشان را حل کنند و به دنبال آن باشند که در کنار دغدغه‌های دیگر دغدغه‌های اقتصادی آن‌ها را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: این ذهنیتی که از مردم در تصورات نمایندگان ایجاد شده موجب گشت زمانی که زنگنه و ظریف به مجلس آمدند اصولگرایان معقول و معتدل همراه با اصلاح طلبان و مستقلان مجلس از آن‌ها حمایت کنند.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، اذعان داشت: این روز‌ها برای کشور ما روزهای بسیار حساسی است و همه سعی دارند هم به رسالت ملی و دینی خود عمل کنند، هم به راهبرد رهبری جامه عمل بپوشانند و هم بتواننند جریان سیاسی خود را بازسازی کنند و به همین دلایل است که به غیر عده‌ی محدودی همه اصولگرایان از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این همگرایی پس از تواقنامه احتمالی بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ ادامه می‌یبد تصریح کرد: بسته به نتیجه‌ی روند مذاکرات و مواضع غربی ها دارد. باید طرف‌های غربی هم این فرصت را غنیمت شمارند زیرا پس از به نتیجه رسیدن برنامه اقدام مشترک ژنو طرف غربی و مخصوصا آمریکایی‌ها با اظهاراتشان جو را تند کردند و با ادامه یافتن نظرهای غیر فنی و بدون مصلحت خود ممکن است این فرصت از دستشان برود و در این صورت آمریکا و اروپایی‌هایی‌ها بزرگ‌ترین ضررکنندگان این اتفاق خواهند بود زیرا با بحران‌ها و چالش‌هایی که درمنطقه و بخش اقتصادی با آن مواجه هستند دیگر تاب و توان ادامه یافتن بحران‌ها را ندارند و ایران می‌تواند رافع بسیاری از مشکلاتشان باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز