خبرگزاری کار ایران

حیدرپور در گفت و گو با ایلنا:

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پرونده رسایی را بررسی کرد

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پرونده رسایی را بررسی کرد
کد خبر : ۱۰۵۲۴۵

هیئت نظارت بنا دارد تا نسبت به موضوعاتی که مطرح می شود با صراحت رسیدگی کند / نطق رسایی در دو یا سه مورد ربطی به حیطه نمایندگی وی نداشت که این موضوع به قوه قضائیه ارسال شد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تشکیل جلساتی در این خصوص نطق‌های اقای رسایی را مورد بررسی قرار داد و فیلم این نطق‌ها را بازبینی کرد و نهایتا به این نتیجه رسید که در دو سه مورد، وی از موضوعاتی که در وظایف نمایندگی اش بوده خارج شده است.

عوض حیدرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص بررسی پرونده رسایی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: به دنبال شکایت شاکی خصوصی از حمید رسایی نامه‌ای از قوه قضاییه به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برای بررسی این موضوع ارسال شد و از ما در این خصوص خواسته شد تا نسبت به این پرونده نظر خود را اعلام کنیم.

وی افزود: اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تشکیل جلساتی در این خصوص نطق‌های اقای رسایی را مورد بررسی قرار داد و فیلم این نطق‌ها را بازبینی کرد و نهایتا به این نتیجه رسید که در دو سه مورد وی از موضوعاتی که در وظایف نمایندگی او بوده خارج شده است بنابراین در آخرین جلسه این هیئت که حدود ده روز پیش برگزار شد مقرر گردید تا این مسئله به قوه قضاییه ارسال شود.

حیدرپور با بیان اینکه اطلاعی ندارم که نتیجه جمع بندی‌های هیئت نظارت به قوه قضاییه ارسال شده است یا خیر گفت: وظیفه این کار را رئیس این هیئت یعنی حجت الاسلام ابوترابی فرد برعهده دارد.

این عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین افزود: این هیئت تاکنون ۲۷ جلسه داشته وبه ۳۳ پرونده رسیدگی کرده است این پرونده‌ها یا توسط مردم و نمایندگان به هیئت نظارت گزارش می‌شود و یا از سوی قوه قضاییه درخواست رسیدگی به موضوعات در هیئت نظارت مطرح می‌شود. اگر موضوع شکایت در راستای ایفای وظیفه نمایندگی باشد قابل پیگیری نیست اما در غیر این صورت به مراجع قضایی گزارش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر رفتار نمایندگان از خواسته‌های مقام معظم رهبری است گفت: هیئت نظارت بنا دارد تا نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود با صراحت رسیدگی کند بنابراین انتشار تصمیمات این هیئت اشکالی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در خصوص همراهی هیئت پارلمانی در سفر نیویورک نیز گفت: ظاهرا دو الی سه نفر هیئت دولت را در این سفر همراهی خواهند کرد که آنگونه که من باخبر شده‌ام یک نفر آن آقای دستغیب از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

وی در خصوص دستور کار کمیسیون امنیت ملی پس از تعطیلات مجلس نیز گفت: اگر پس از تعطیلات مجلس وزیر خارجه درسفر نیویورک نباشد قطعا برای ارائه توضیحاتی در خصوص اجلاس شانگهای به کمیسیون امنیت می‌آید همچنین بررسی مسائل سوریه و توافق نامه ژنو که میان جان کری و لاوروف صورت گرفت در دستور کار قرار خواهد داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز