نماینده ولیفقیه در مازندران:
سیر تعلیم و تربیت باید برمبنای آموزههای دین اسلام باشد
حجتالاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه هنوز دین و معارف دینی در جامعه به جایگاه واقعی خود نرسیده، گفت: خط سیر تعلیم و تربیت باید برمبنای آموزههای دین اسلام باشد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجتالاسلاممحمدباقر محمدی لائینی در نشست همکاریهای حوزههای علمیه با آموزشوپرورش در دفتر نماینده ولیفقیه در استان مازندران ضمن تحسین عملکرد آموزشوپرورش استان در ایام تعطیلی مدارس به جهت شیوع کرونا و قطع زنجیره انسانی انتقال این ویروس منحوس اظهار کرد: دانش آموزان امانتهای الهی هستند و باید نسیم وحی و تعالیم دینی به این قشر آیندهساز آموخته شود.
وی با تأکید بر اینکه همه نهادهای فرهنگی، دینی، آموزشی، ورزشی، دانشگاهی و ...بایستی برای ادای حق دین و فرهنگ دینی سازوکارهای قانونی داشته باشند، افزود: نهادهای آموزشی در حوزه نوجوانان و جوان سهم خود را درزمینهٔ چگونگی تولید و ترویج محتوای تربیت دینی مشخص کنند.
نماینده ولیفقیه در مازندران با ابراز تأسف از اینکه در حکومت اسلامی، مباحث دینی و قرآنی در آموزشوپرورش، دانشگاه و سایر نهادها و سازمانها به شکل توصیهای و اخلاقی در حال اجرا است و جایگاه حقوقی ندارد، گفت: جایگاه فعالیتهای حوزه قرآن و عترت در نهادها و سازمانهای مختلف دیده شود.
حجتالاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه هنوز دین و معارف دینی در جامعه به جایگاه واقعی خود نرسیده، خاطرنشان شد: خط سیر تعلیم و تربیت باید برمبنای آموزههای دین اسلام باشد.
وی بابیان اینکه معلمان که در آموزشوپرورش بهکارگیری میشوند باید سازگار با مبانی دینی و انقلاب اسلامی باشند، افزود: از عناصر فتنه و ناسازگار با انقلاب اسلامی نباید در حوزه تعلیم و تربیت بهکارگیری شوند.
حجتالاسلام محمدی لائینی با اشاره به جایگاه تربیت در میدان عمل، گفت: بحران کرونا و خدمترسانی مردم در قالب گروههای مختلف نظیر تولید و توزیع اقلام بهداشتی، کمک به کادر درمانی و توزیع کمکهای مؤمنانه میتواند صحنههای عملی اثرگذاری برای دانش آموزان باشد تا تربیت با آموزش آمیخته شود.
وی با تأکید بر تأمین معیشت معلمان، افزود: معلمان با توجه به نقش اثرگذاری که بین دانش آموزان دارند اگر سهواً و یا از روی عمد نارضایتیهای خودشان را در بحث معیشت و حقوق و مزایا به شکل نادرستی بیان کنند ممکن است اثرات مخربی در اذهان دانش آموزان داشته باشد.