خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان بهشهر:

شش هزار هکتار از اراضی دولتی بهشهر قابل واگذاری است

فرماندار شهرستان بهشهرحدود شش هزار هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان، قابل واگذاری برای فعالیت‌های تولیدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید خالق سجادی در جلسه توجیهی قطب‌های صنایع تبدیلی که شامگاه روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به فلسفه وجودی بسیج سازندگی  و سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سازندگی بیشتر در بخش عمران و اقتصادی خواهد بود تا اشتغالزایی در پی داشته باشد.

سجادی با بیان اینکه اتاق اشتغال به منزله اتاق جنگ است افزود: اکثریت روستاهای بالادست کمبود آب شرب دارند و مشکلات بهداشتی روستاهای پایین دست باید حل شود.

وی ادامه داد: میانگین برخورداری آسفالت راه روستایی در کشور 65 درصد، در استان 50 درصد و در شهرستان بهشهر 29 درصد است.

سجادی خاطر نشان کرد: روستاهای دشت انواع و اقسام میوه، پنبه، برنج، گندم و سویا  کشت می‌شود و حدود 6 هزار هکتار از اراضی دولتی، منابع ملی یا بانک زمین قابل واگذاری برای فعالیت‌های تولیدی است.

وی به شرایط مساعد آب و هوایی و محیطی برای پرورش انواع گیاهان دارویی در بخش یانه سر اشاره  کرد و ادامه داد: روستاهای بخش یانه سر مکان مناسبی برای گسترش باغ سیاه بیشه و کاشت گل محمدی است.

فرماندار شهرستان بهشهر میوه انار را یکی از محصولات وافر این شهرستان نام برد که ضایعات فراوانی دارد اما با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان به اقتصاد و اشتغال شهرستان کمک کرد.

سجادی با بیان اینکه مردم بهشهر در دوران دفاع مقدس هزینه‌هایی را متحمل شدند اما وضعیت کنونی این شهرستان و نرخ بالای بیکاری در خور شأن مردم نیست.

کد خبر : ۳۹۶۱۱۵