مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران خبرداد:
شناسایی 32 خوشه صنعتی در استان مازندران
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: در استان مازندران 32 خوشه صنعتی شناسایی شده است .
یه گزارش ایلنا از ساری ،به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، سید مصطفی موسوی در جلسه مشترک با مدیرکل دفتر اقتصادی و مدیرکل دفتر روستایی استانداری مازندران گفت : از سال 85 تعداد 4 خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار ، مبلمان بابل ، گل و گیاه نوشهر و چالوس و ماهی قزل آلای آمل در استان ایجاد شده است .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران افزود : در استان مازندران 32 خوشه صنعتی شناسایی شده است .
موسوی با اشاره به توانمندیهای موجود در مناطق کمتر توسعه یافته خاطرنشان کرد : در سطح استان شاهد توانمندیهای بومی در مناطق مختلف هستیم که امیدواریم با رویکرد حمایتی بتوانیم در قالب طرح هدفمند ، از مهارت افراد در مناطق کمتر توسعه یافته ، علاوه بر تولید با رویکرد اشتغال پایدار حمایت کنیم .
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران نیز در این جلسه طی سخنانی اهمیت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را تشریح نمود و گفت : اقتصاد مقاومتی راهبرد توسعه همه جانبه است و همه وظیفه دارند در این مسیر گام بردارند .
عبدی افزود : اقتصاد مقاومتی بخصوص در مناطق روستایی با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکها ، علاوه بر تولید ، در اشتغال نیز مؤثر است و موجب جلوگیری از مهاجرت به شهرها می شود .
وی تصریح کرد : تغییر رویکرد اقتصادی در روستا ، یکی از علل ماندگاری است .
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران یادآور شد : اقدامات دولت در مناطق کمتر توسعه یافته ، با راه اندازی طرحهای مناسب ، گام مؤثری در جهت رونق اشتغال ، تولید و ماندگاری در روستا خواهد شد .
وی تأکید کرد : باید دستگاههای تبلیغی و رسانه ، بویژه صدا و سیما تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب و فراگیر تبدیل شود و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود .
وی مردمی کردن اقتصاد ، توانمندکردن بخش خصوصی ، فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان ، ترویج فرهنگ کار و تلاش جهادی ، ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخلی ، تشویق کارآفرینی و نوآوری ، اصلاح الگوی مصرف ، معرفی کارکردهای اقتصاد مقاومتی و آسیب شناسی موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم دانست و بیان داشت : دستگاههای متولی باید آمار دقیق و مستند در مورد وضعیت اقتصادی ارائه کنند و در دو حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید کارهای اساسی صورت گیرد تا مردم در جریان بسیار از واقعیتها قرار بگیرند .