خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران :

میزان بارندگی در مازندران به 650 میلی‌متر رسید

میزان بارندگی در مازندران به 650 میلی‌متر رسید
کد خبر : ۳۷۰۹۲۷

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در گذشته میزان بارندگی در استان 2 هزار میلی‌متر بوده است اما در سال‌های اخیر این میزان بارندگی به 650 میلی‌متر رسیده است.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری در آیین اختتامیه دهمین گردهمایی مسؤولان امور دینی و فرهنگی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور که به میزبانی مازندران در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان امور دینی و فرهنگی در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی در شرکت‌های آب و فاضلاب همواره مورد تأکید بوده است، افزود: با توجه به اینکه قداست و اهمیت آب در دین مبین اسلام بارها عنوان شده، بخش فرهنگی می‌تواند ضرورت حفاظت از آب و منابع آبی را نهادینه‌سازی کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه مازندران همانند سایر استان‌ها از کمبود آب رنج می‌برد، تصریح کرد: در گذشته میزان بارندگی در استان 2 هزار میلی‌متر بوده است اما در سال‌های اخیر این میزان بارندگی به 650 میلی‌متر رسیده که با توجه به میزان کاهش بارندگی ضرورت مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف آب در این استان ضروری است.

وی  با تأکید بر اینکه آب کالایی است که جایگزین ندارد، تصریح کرد: تنها سه درصد آب شیرین در دنیا وجود دارد که از این میزان 17 درصد آن جاری و 83 درصد منجمد است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز بر شناسایی بیشتر آسیب‌ها در مواجه با تهاجم فرهنگی تأکید و افزود: گام‌های اساسی برای ارتقای فرهنگی باید برداشته شود.

مجید عبدالهی اسراف را منکر بزرگ و صرفه‌جویی را معروف بزرگ دانست و اظهار کرد: با استفاده از مباحث فرهنگی می‌توانیم در بخش صرفه‌جویی در آب گام‌های اساسی برداریم.

وی ادامه داد: اقدام فرهنگی کردار و رفتار خوب را تثبیت و رفتار ناهنجار را تضعیف می‌کند لذا کار فرهنگی باید پایدار و اثرگذار باشد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه اقدامات فرهنگی متناسب با نیاز جامعه برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: دقت در فلسفه وجودی فعالیت‌های فرهنگی، نتایج مطلوب را به همراه دارد.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی نکا نیز با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در صنعت آب و برق، تصریح کرد: با ایجاد شورای فرهنگی انسجام و همدلی در این صنعت ایجاد شد و از موازی‌کاری جلوگیری و با حداقل هزینه بیشترین بهره‌برداری انجام گرفت.

محسن نعمتی گفت: در صنعت آب و برق مازندران بهترین مجموعه دینی فرهنگی وجود دارد که می‌تواند در ایجاد و تقویت دین‌باوری و دین‌شناسی در بین خانواده‌ها موثر باشد.

گفتنی است در پایان این گردهمایی از مدیران عامل و مسؤولان امور فرهنگی شرکت‌های برتر در زمینه فرهنگی و دینی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز