خبرگزاری کار ایران

نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مازندران

افزایش18 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در هفت ماهه امسال

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش18 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، عباسی با بیان اینکه از این تعداد 79درصد متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با 50 درصد فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین  برق گرفتگی  با 45 درصد فوتی در رتبه بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

66 درصدفوت ناشی از کار در تابستان اتفاق می‌افتاد

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در هفت ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 14 مورد در شهریور ماه و کمترین آن با 3 مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است .

سن 21 -40 سال با 59 درصد بیشترین فوتی

عباسی با بیان اینکه 55 نفر از کشته شدگان ایرانی و مابقی افغانی هستند افزود:59درصد از سن فوت شدگان دارای سن 21 الی 40 سال سن هستند.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت  شهرستان‌های ساری ، آمل و بابل هر کدام با (9) فوتی بیشترین و شهرستان‌های چالوس ، رامسر و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

کد خبر : ۳۲۶۷۴۱