خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران عنوان کرد؛

بهره‌مندی بیش از ۱۳۰۰ سالمند از خدمات ویژه بهزیستی

بهره‌مندی بیش از ۱۳۰۰ سالمند از خدمات ویژه بهزیستی
کد خبر : ۱۵۳۶۸۸۱

بهزیستی مازندران با دارا بودن ۵ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، ۱۴ مرکز روزانه آموزشی و توان‌بخشی، ۷ مرکز ویزیت در منزل و ۲ خانه حمایتی مرکز مراقبت در منزل، خدمات متنوع آموزشی، توان‌بخشی و مراقبتی را به سالمندان نیازمند ارائه می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان با توصیف سازمان بهداشت جهانی از سالمند، گفت: سالمند به کسی گفته می‌شود که سن ۶۰ سالگی را پشت سر گذاشته باشد و سالمندان ازنظر سنی به سه گروه، سالمند جوان (۷۰-۶۰ سال)، سالمند میان‌سال (۸۰-۷۱) و سالمند پیر (۸۱ به بالاتر) تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت سالمند کشور به‌سرعت در حال افزایش است، افزود: موضوع سالمندی به دلیل اینکه ارتباط مستقیم با پیری جمعیت دارد، یکی از چالش‌های پیش روی کشور است و دراین‌بین مهم‌ترین دغدغه دوران سالمندی، زندگی در سلامت کامل است.

مدیرکل بهزیستی مازندران، استان مازندران را دومین استان سالمند کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مازندران ۴۴۲۷۵۰ نفر جمعیت سالمند دارد که ۱۳/۲۶ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و ۶۲۵۵۷ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان می‌باشند و بیش از ۱۳۰۰ سالمند نیز از خدمات ویژه بهزیستی مازندران برخوردار هستند.

بریمانی ادامه داد: بهزیستی مازندران با دارا بودن ۵ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، ۱۴ مرکز روزانه آموزشی و توان‌بخشی و ۷ مرکز ویزیت در منزل خدمات متنوع آموزشی، توان‌بخشی و مراقبتی را به سالمندان نیازمند ارائه می‌نماید.

وی سیاست بهزیستی را نگهداری و مراقبت سالمندان در منزل و در کنار خانواده و فرزندان دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از این سالمندان خانواده مؤثر نداشته باشند که بالطبع باید در مراکز بهزیستی نگهداری شوند.

بریمانی از استقرار ۲ خانه حمایتی در استان خبر داد و افزود: خانه حمایتی توان‌بخشی مراقبتی سالمندان درواقع نوعی محل اقامت است که برای افراد سالمند (حداکثر ۱۰ نفر) امکاناتی مانند اتاق، وعده‌های غذایی، خدمات لباسشویی، نظافت و رسیدگی منزل را فراهم می‌سازد. این‌گونه تسهیلات اقامتی دارای شرایطی مشابه محیط خانه بوده و به ساکنان آن امکان برخورداری از تعاملات اجتماعی را می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اهمیت موضوع مناسبت سازی محیط شهری جهت تردد آسان سالمندان و سایر اقشار ذی‌نفع، گفت: تکریم سالمندان به معنای احترام به این عزیزان است درواقع باید شرایط زندگی مناسبی برای این افراد فراهم شود و این امر توجه ویژه و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد تا سالمندان از فضاهای موردنیاز خود به‌راحتی استفاده کنند.

بریمانی در پایان گفت: امسال سازمان بهداشت جهانی شعار  «سالمندی فعال، فردایی برای همه» را برای روز سالمندان در نظر گرفته است و همه ما، هم در بخش‌های دولتی و هم در بخش‌های غیردولتی موظفیم تلاش کنیم خدماتی باکیفیت بالا به این عزیزان ارائه کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز