خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار مازندران عنوان کرد:

فعالیت ۶۰ درصد از تعاونی‌های مازندران

فعالیت ۶۰ درصد از تعاونی‌های مازندران
کد خبر : ۱۵۳۵۵۸۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه استان مازندران در راه‌اندازی تعاونی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، از تشکیل ۱۵ هزار و ۲۹ تعاونی در استان مازندران خبر داد و افزود: ۶۰ درصد از این تعاونی‌ها فعال هستند.

به گزارش ایلنا، علی باقری عصر شنبه در جلسه شورای توسعه تعاون استان و تجلیل از تعاونی‌های برتر مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، سهم تولید ناخالص ملی تعاونی استان را ۷.۵ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان طی ۳۳ سال فعالیت تعاون محقق شد.

وی میزان افزایش منابع اعتباری در بخش تعاون را ۱۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: احیاء و توسعه تعاون از رویکردهای مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به ابلاغ سند توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت‌هایی که از این بخش صورت گرفت شاهد رشد دو و نیم درصدی بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی هستیم.

باقری با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در بخش تعاون از دیگر برنامه‌های راهبردی این اداره کل است، افزود: ملاک ارزیابی مدیران میزان ایفای سند تعاون است.

وی با اعلام اینکه استان مازندران در راه‌اندازی تعاونی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، از تشکیل ۱۵ هزار و ۲۹ تعاونی در استان مازندران خبر داد و افزود: ۶۰ درصد از این تعاونی‌ها فعال هستند.

باقری ادامه داد: از این تعداد، هزار و ۴۶۰ تعاونی در بخش صنعت، ۲ هزار و ۲۱۰ تعاونی در بخش کشارزی، ۲ هزار و ۵۰۸ تعاونی خدمات و هزار و ۶۱۳ سایر تعاونی است.

وی «مردمی سازی اقتصاد» را شعار اداره کل تعاون عنوان کرد و افزود: راه ارتقای اقتصاد کشور مردمی سازی و تشکل‌های تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران عنوان کرد: با توجه به اینکه صنعت چشم انداز توسعه بخش تعاون تهیه و ابلاغ شد حمایت از تعاونی‌ها امری ضروری است.

باقری به ارائه ۷۴۴ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های مختلف در استان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد.

وی میزان صادرات کالاهای تعاونی را ۹۵ میلیون دلار اعلام کرد و از افتتاح ۶۹ شرکت تعاونی طی سال‌های اخیر در استان خبر داد،

استاندار مازندران نیز در ادامه به نقش تعاونی‌ها در ارتقای اقتصاد اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به جهش تولید نیازمند تقویت تعاونی‌ها هستیم.

یوسف نوری افزود: برای تشکیل تعاونی‌ها بهتر است از سرمایه‌گذاران بهره‌گیری کرد.

وی همچنین بر افزایش تعاون روستایی تاکید کرد و تحقق این مهم را در ارتقای اقتصاد روستا موثر دانست.

در پایان از  ۲۵ تعاونی‌ برتر استان مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز