خبرگزاری کار ایران

داخلی سازی ۶۵ درصدی صنعت لوازم خانگی

داخلی سازی ۶۵ درصدی صنعت لوازم خانگی
کد خبر : ۱۵۴۱۶۸۴

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۵ درصد از محصولات لوازم خانگی داخلی سازی شده است و رشد ۸ درصدی تولید، عزم جدی متولیان این صنعت را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، عادل نجف زاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: رشد قابل توجهی را هم از نظر تعداد و هم از نظر تنوع تولید در محصولات لوازم خانگی شاهد هستیم ضمن آنکه بازار مصرف داخلی رونق دارد و شرایط صادرات به بازارهای جدید بین‌المللی هم فراهم است.

وی گفت: برای ارتقاء، افزایش عمق داخلی سازی و رشد تولید، دولت و مجلس باید هم در زمینه تسهیل قوانین و هم در تخصیص بسته‌های حمایتی، اقدامات جدی انجام دهند.

نجف زاده اضافه کرد: همچنین برای حمایت از تولیدکنندگان و هموار کردن مسیرهای بازارهای جدید صادراتی در کشورهای همجوار و تامین منابع ارزی لازم برای وارد کردن فناوری‌های جدید این صنعت، دولت و مجلس باید تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.

وی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در صنعت لوازم خانگی به تکامل نسبی رسیده‌ایم، اما برای افزایش عمق داخلی سازی و برای اینکه این صنعت رقابت پذیرتر باشد باید انحصار ایجاد شده در این حوزه، با حمایت مجلس و دولت شکسته شود و موانع وارداتی که برای این صنعت لحاظ شده بود با نگاه انبساطی تغییر کند.

نجف زاده با بیان اینکه زنجیره صنعت لوازم خانگی سهم بالایی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است افزود: برای رونق تولید و توسعه صادرات، دولت و مجلس باید هم در بحث تعرفه‌های ترجیحی و هم در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان، حمایت کنند.

وی درباره چالش قطعی برق صنعت لوازم خانگی و راهکار تامین انرژی مورد نیاز این صنعت هم گفت: صنایع ما باید به سمت صنعت دانش بنیانی با هدف کاهش سطح مصرف انرژی حرکت کنند همچنین وزارت نیرو نیز باید با حمایت دولت در ارتقاء زیرساخت‌های تولید انرژی در کشور گام بردارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز