خبرگزاری کار ایران

کاهش شکاف تعاملات اقتصاد ایران و جهان با تعطیلی شنبه‌ها

کاهش شکاف تعاملات اقتصاد ایران و جهان با تعطیلی شنبه‌ها
کد خبر : ۱۴۹۷۵۰۲

داود نوده فراهانی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، و سهراب کارگر، رئیس انجمن ملی پخش ایران، با بیان اینکه یکی از معضلات صنعت کشور فاصله تعطیلات هفتگی ایران با منطقه و دنیاست، تعطیلی شنبه را به نفع اقتصاد و تجارت کشور توصیف کردند.

داود نوده فراهانی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، و سهراب کارگر، رئیس انجمن ملی پخش ایران، با بیان اینکه یکی از معضلات صنعت کشور فاصله تعطیلات هفتگی ایران با منطقه و دنیاست، تعطیلی شنبه را به نفع اقتصاد و تجارت کشور توصیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اهام ایران، عضو هیات مدیره انجمن اقتصادی و ملی صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر اینکه تعطیلی جمعه و شنبه به نفع اقتصاد و تجارت کشور است، تصریح کرد که در صورت تعطیلی پنج‌شنبه، شکاف تعاملات اقتصادی ایران و بنگاه‌های فعال در عرصه تجارت با بازارهای دنیا، عمیق‌تر خواهد شد.

 

داود نوده فراهانی تصریح کرد که در شرایط کنونی و در حالی که تعطیلات هفتگی در ایران با بازارهای بین‌المللی تناسب ندارد، همکاری تجاری واحدهای تولیدی و صنعتی ایرانی با شرکای تجاری خود در دیگر کشورها در مقایسه با سایر رقبا، با وقفه زمانی همراه است به‌طوری که بنگاه‌های تولیدی به دلیل ناموزون بودن تعطیلات هفتگی به سختی قادر هستند که مواد اولیه کارخانه‌های خود را از دیگر کشورها تامین کنند.

فراهانی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و صنعتگران، معتقدند که روز پنج‌شنبه در تقدیم هفتگی کشور باید روز کامل کاری باشد، عنوان کرد که بخش‌خصوصی در حوزه اقتصاد و صنعت با تعطیلی شنبه موافق بوده و امیدوارند با تصویب تعطیلی این روز از سوی شورای نگهبان، بخشی از مسائل و مشکلات کارآفرینانی که همچنان با بازارهای بین‌المللی در تعامل هستند، برطرف شده و عواید این تعاملات، در نهایت به سود مردم ختم شود.

دنیا موضوع اقتصاد را در اولویت قرار داده ‌است

رئیس انجمن صنعت پخش ایران هم به این نکته اشاره کرد که یکی از معضلاتی که صنعت کشور با آن مواجه است، فاصله تعطیلات هفتگی ایران با منطقه و دنیاست.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، سهراب کارگر افزود: این اختلاف در حمل کالاهای تندمصرف نظیر مواد غذایی آماده، انواع نوشیدنی‌ها، محصولات بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی، محصولات شوینده و محصولات دارویی که بیشتر در سبد عرضه شرکت‌های تحت پوشش انجمن قرار دارد، مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ مشکلاتی از قبیل تعطیل بودن گمرکات و مکان‌های عرضه که به حدود چهار روز در هفته می‌رسد.

کارگر با بیان اینکه تغییر در تعطیلات پایان هفته، حداقل ۵۰ درصد این مشکلات راکاهش می‌دهد، افزود: تغییر در روزهای کاری امکان انطباق‌پذیری با نوسانات اقتصادی که در بازارهای جهانی ایجاد می‌شود را نیز فراهم می‌کند. از طرفی، کل دنیا موضوع اقتصاد را در اولویت قرار داده‌اند و چون تعیین روزهای کاری و تعطیل هفته دارای جنبه‌های اقتصادی است، کشورها نیز تلاش کرده‌اند خود را با دنیا وفق دهند و بر این باورند که این انطباق هیچ خللی به باورها و آیین‌های سنتی و دینی آنها وارد نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز