خبرگزاری کار ایران

پیمایش مسیر توسعه صادرات در عرصه بین‌المللی

پیمایش مسیر توسعه صادرات در عرصه بین‌المللی
کد خبر : ۱۴۸۳۵۷۲

کمیسیون تخصصی صادرات انجمن اقتصادی ملی صنایع لوازم خانگی ایران، از بدو تأسیس توانسته تسهیل‌گری چشمگیری در امر صادرات شرکت‌های عضو انجمن ایجاد کند.

کمیسیون تخصصی صادرات انجمن اقتصادی ملی صنایع لوازم خانگی ایران، از بدو تأسیس توانسته تسهیل‌گری چشمگیری در امر صادرات شرکت‌های عضو انجمن ایجاد کند. دعوت از متولیان امر صادرات کشور بویژه مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و  مسئولان اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و کشورهای هدف صادراتی، تأثیر بسزائی در رفع موانع صادراتی شرکت‌های عضو انجمن و حمایت از صادرات لوازم خانگی به کشورهای مختلف داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اهام ایران، راهنمایی ارائه شده توسط اتاق‌های مشترک بازرگانی بویژه در زمینه بازگشت ارز از کشورهای مقصد صادرات لوازم خانگی تأثیرگذاری فراوانی داشته است. در سال جاری، انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران سلسله جلساتی را با هدف گسترش و تقویت بنیه صادراتی کشور برگزار کرد. این جلسات با حضور نمایندگان برجسته از شرکت‌های فعال در صنعت لوازم خانگی، اعضای سازمان توسعه تجارت ایران و مشاورین امور بین‌الملل، فرصتی برای تبادل نظر، بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای نوآورانه در جهت افزایش توانمندی‌های صادراتی فراهم آورد.

این کمیسیون با تمرکز بر مشکلات مالی واحدهای تولیدی، چالش‌های پیمان سپاری ارزی و لزوم بهبود شرایط برای افزایش توان صادراتی برگزار شد.

در این جلسه، مشکلات حادی در مسیر توسعه صادرات لوازم خانگی از جمله کمبود نقدینگی، افزایش قیمت نهاده‌های تولید و عدم تخصیص به موقع ارز مورد بحث قرار گرفت.

دومین جلسه با محوریت توسعه صادرات به امارات و استفاده از معافیت‌های گمرکی اتحادیه کشورهای عربی تشکیل شد که اعضاء حاضر در جلسه بر اهمیت ثبت برند و شرکت در امارات تاکید داشتند.

این جلسه فرصت‌هایی را برای بهبود حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ارتقاء رقابت‌پذیری محصولات در بازارهای هدف موردبررسی قرار داد.

جلسه‌ای با تمرکز بر بازار پاکستان، زمینه‌های صادراتی و اهمیت تهاتر به منظور افزایش همکاری‌های تجاری موردتوجه قرار گرفت. همچنین، برنامه‌هایی برای برگزاری سمینارهای تخصصی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور افزایش آگاهی و نفوذ در بازار پاکستان مطرح شد. چهارمین جلسه با محوریت بازار عراق، به چالش‌های صادرات به این کشور و نیاز به ارائه کالاهای باکیفیت و قیمت رقابتی پرداخت. این جلسه بر اهمیت استانداردسازی و خدمات پس از فروش برای موفقیت در بازار عراق تاکید کرد.

یکی از جلسات با دستور جلسه بررسی زمینه‌های بهره‌برداری از ظرفیت‌های صادراتی نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی و افزایش صادرات به عمان، به تبادل اطلاعات و استراتژی‌های هدفمند صادراتی پرداخت. در جلسه‌ای دیگر، توجه به فرصت‌های صادراتی به ویتنام و اهمیت تجارت الکترونیک و نمایشگاه‌ها در تسهیل دسترسی به این بازار جدید مطرح شد.

و نیز چالش‌ها و راهکارهای پیش روی صادرات کشور را بررسی کرد، با تاکید بر لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات و پیشنهاد ایجاد معاونت رئیس جمهور در امور صادرات. جلسه‌ای نیز به بررسی راهکارهای توسعه صادرات لوازم خانگی به اتحادیه اوراسیا اختصاص یافت، با هدف استفاده از فرصت‌های ناشی از موافقتنامه تجارت آزاد بین کشورهای اوراسیا و افزایش صادرات به این منطقه بررسی شد.

این جلسات نشان از تعهد انجمن صنایع لوازم خانگی به توسعه پایدار و رو به رشد صادرات دارد.

همکاری‌های بین‌المللی، شناخت بازارهای هدف و استفاده از فناوری‌ها و رویکردهای نوین تجاری، مسیری است که انجمن در پیش گرفته تا به مدیران صادرات شرکت‌ها کمک کند تا در عرصه جهانی رقابتی‌تر و موفق‌تر باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز