خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات لرستان

ستاد انتخابات تنها مرجع اعلام اخبار صحیح انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: مردم و کاندیداها صرفا اخبار انتخابات را از ستاد انتخابات استان اخذ کنند زیرا ستاد انتخابات تنها مرجع اعلام اخبار صحیح در خصوص انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی صبح روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات لرستان افزود: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز در ۷۶۹ شعبه اخذ رای استان و سه حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی، بروجرد و دورد و ازنا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی از این سه حوزه انتخابیه خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی‌های منظمی که صورت گرفته کارها در حال انجام است عنوان کرد: حوزه‌های انتخابیه ما میزبان مردم لرستان هستند تا در مرحله دوم انتخابات حماسه جدیدی را خلق کنند.

شاهرخی همچنین با تاکید بر اینکه مردم، کاندیداها و ... صرفا اخبار انتخابات را از ستاد انتخابات استان اخذ کنند گفت: در فضای مجازی و حقیقی ممکن بوده که شایعات، اخبار متعدد و ... مطرح شود که آنها سندیت ندارند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار داشت: در این مرحله بر اساس تبصره چهار ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که در مرحله قبل در این حوزه‌های انتخابیه صرفا رای داده باشند.

وی گفت: همچنین افرادی که در دور اول رای نداده باشند نیز می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند .

شاهرخی بیان داشت: ما در حوزه‌های اخذ رای دستگاه‌های احراز هویت داریم که دقیقا افرادی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند را تشخیص خواهد داد و در بدو ورود شناسایی می‌شوند و رای خود را به صندوق خواهند ریخت.

وی با بیان اینکه ما در این مرحله از انتخابات بیش از ۹۰۲ هزار و ۲۲۹ نفر واجد شرایط رای دادن داریم گفت: بیش از چهار هزار از آنها رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه در طول روز و برگزاری انتخابات با حضور در ستاد انتخابات اطلاع رسانی لازم به مردم از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد گفت: همچنین از سایر حوزه‌های انتخابیه استان  بازدید خواهیم داشت و اخبار دقیق و صحیح را را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

وی بیان داشت: در ارتباط با نتایج انتخابات نیز بعد از طی مراحل قانونی، شمارش آرا، تجمیع در فرمانداری و پس از تایید هیئت نظارت نتیجه نهایی ستاد انتخابات اعلام می‌کند و  مردم به گمانه زنی‌ها و اخبار غیر رسمی توجه نکنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: از کاندیداها و طرفداران آنها درخواست داریم که بر اساس اطلاعات ستاد انتخابات موضوع را دنبال کنند و به شایعات توجه نداشته باشند.

کد خبر : ۳۶۵۹۴۷