خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات لرستان

انصراف 18داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان از انصراف 18 کاندایدای انتخابات مجلس در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، سید سعید شاهرخی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات به سر می‌برد،افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که با بی‌طرفی کامل هر آنچه در صندوق‌های رای می‌ریزند همان بیرون خواهد آمد و انتخاباتی پاک، سالم و رقابتی را در استان شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به انصراف 18 کاندیدا از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان، یادآور شد: از این تعداد هشت نفر مربوط به حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی، یک نفر بروجرد، سه نفر کوهدشت و رومشکان و یک نفر دلفان و سلسله هستند.

وی ضمن بیان اینکه پس از بررسی نهایی تایید صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان پنج نفر فاقد صلاحیت تشخیص داده شدند، اظهار کرد: همچنین یک نفر در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی تایید صلاحیت شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 166 کاندیدا در عرصه رقابت انتخابات مجلس در لرستان حضور دارند، تصریح کرد: در حوز انتخابیه الیگودرز16 نفر، بروجرد 25 نفر، خرم آباد و دوره چگنی 51 نفر، کوهدشت و رومشکان 31 نفر، دلفان و سلسله 19نفر، دورود و ازنا 17 نفر و پلدختر نیز هشت نفر تایید صلاحیت شدند. 

وی اظهارکرد: همچنین در این استان شش نفر متقاضی جا به‌جایی حوزه‌های انتخابیه در استان و خارج از استان بودند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از صبح فردا  29 به مدت یک هفته خواهد بودعنوان کرد: در این راستا به کاندیداها توصیه و تاکید می‌شود که با رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی در چارچوب قانون در این زمینه حرکت کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه کاندیداها بر اساس اختیاراتی که قانون در حوزه تبلیغات فراهم کرده است برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند، بیان کرد: امیدواریم شاهد قانون‌شکنی توسط کاندیداها و طرفداران آنها نباشیم.

وی با بیان اینکه کاندیداها تذکرات لازم را به طرفداران خود بدهند که رفتار آنها موجب نقض حقوق شهروندی مردم نشود،گفت: همچنین تجمعات طرفداران کاندیداها نباید موجب اخلال در تردد در سطح شهرها و همچنین تخریب اموال عمومی یا اماکن شخصی شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تصریح کرد: حرکات غیرقانونی کاندیداها و طرفداران آنها به طور قطع اثر معکوس در روند تبلیغات خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم کاندیداها در شرایطی که برای تبلیغات آنها فراهم شده نسبت به ارائه برنامه‌های خود در چارچوب قانون اقدام کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه 24 ساعت قبل از رای‌گیری تبلیغات ممنوع خواهد شد،اظهار کرد: به طور حتم مردم استان لرستان در هفتم اسفند ماه حماسه‌ای بزرگ خلق خواهند کرد.

وی تاکید کرد: درانتخابات هفتم اسفند ماه 433 هزار و 658 نفر در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی، 60 هزار و 35 نفر در پلدختر، 186هزار و 824 نفر در دورود،11 هزار و 64 نفر در الیگودرز، 277 هزار و 743 نفر در بروجرد، 168 هزار و 741 نفر در سلسله و دلفان و 170 هزار و 971 نفر در کوهدشت و رومشکان واجد شرایط برای شرکت درانتخابات هستند.

شاهرخی بیان کرد: اکنون در مجموع یک میلیون و409 هزارو36نفرواجد شرایط شرکت در انتخابات هفتم اسفند در این استان وجود دارد. 

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه سیاست دولت بر مبنای بستر سازی در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه است،افزود: این در حالی است که حضور حداکثری تاثیرگذار است و مسیر حرکت و شتاب توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: حضور مردم احتمال خطا و اشتباه را کاهش می‌هد و بیانگر حمایت مردم از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است.

وی با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم و بی‌ثباتی‌های این دوره، ادامه داد: قبل از انتخابات 92 شرایط نامناسبی در کشور ایجاد شده بود و واگرایی شدیدی بین تفکرات سیاسی و حتی مسئولان کشور وجود داشت.

وی با بیان اینکه بی‌ثباتی‌های اقتصادی در سطح کشور به نحوی بود که هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به فعلیت اقتصادی در کشور نبود و وضعیت بازار نامشخص و بی‌ثبات بود،خاطر نشان کرد: در خارج از کشور نیز نوع دیپلماسی به نحوی بود که قطعنامه‌های ظالمانه‌ای علیه کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه نوع رفتار دولت گذشته باعث اجماع جهانی علیه کشور شده بود و حقانیت و دستاوردهای جوانان نادیده گرفته شد،تصریح کرد: در این راستا اهمیت تاثیرگذاری رای مردم در انتخابات 92 بارزتر شده است که با برنامه‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید مردم خواهان برون رفت از واگرایی‌ها و انسدادهای ایجاد شده بود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه با استقرار دولت تدبیر وامید و دیپلماسی این دولت دنیا سر تعظیم در مقابل حقانیت این ملت و دانش هسته‌ای آن فرود آورد، بیان کرد: اگر حضور گسترده مردم در انتخابات نبود امروز شرایط داخلی و خارجی ایران اسلامی در وضعیت کنونی نبود. 

وی ضمن یاد آوری اینکه حضور مردم واقعی و اثر گذار است و زمینه اعتدال و پیشرفت حضور حداکثری مردم درانتخابات و شرکت در عرصه‌های سیاسی است،عنوان کرد: نشاط سیاسی کشور نیازمند حضور حداکثری است و همه انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در سلیقه‌ها و احزاب مختلف بای در انتخابات حضور داشته باشند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: ملاک عمل در برگزاری انتخابات قانون است و همگان باید به این اصل مهم توجه داشته باشند. 

وی افزود: اگر چه برخی از داوطلبان از شرکت در انتخابات بازماندند اما همه گروه‌های سیاسی معتقد به حضور حداکثری مردم هستند و در این راستا به نحو احسن از رای مردم صیانت خواهد شد و از حقوق همگان در انتخابات دفاع خواهد شد.

وی بیان کرد: در این اصل بی‌طرفی مسئولان و نیروهای دولتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید رعایت شود و درصورت مشاهده هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

شاهرخی یاد آور شد: با توجه به اینکه لرستان یکی از استان‌های امن کشور است رعایت اخلاق انتخاباتی و دوری از هرگونه تخلف از داوطلبان و طرفداران آنان یکی از اصول اصلی برگزاری انتخابات سالم و بانشاط است.

کد خبر : ۳۴۷۹۷۱