خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت ثبت‌نام کاندیداها در لرستان؛

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در خرم‌آباد و دوره‌چگنی به 15 نفر رسید

کد خبر : ۳۳۱۵۶۹

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره‌چگنی به 15 نفر رسید.

به گزارش ایلنا، به طور قطع انتخابات یکی از دستاوردهای کم‌نظیر و بی‌بدیل جمهوری اسلامی است، بنابراین همه تکلیف دارند از این دستاورد به خوبی پاسداری کنند، در این راستا اصل تبعیت از قانون اساسی یکی از مصادیق وفاداری به نظام است و همه احزاب، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی با هر اختلاف سلیقه‌ای باید فضای انتخاباتی آرام و به دور از هرگونه تنش را حفظ کنند.

اختلاف سلایق درصورتی که به اصول انقلاب و نظام خدشه‌ای وارد نکند مشکلی نخواهد داشت اما باید علی‌رغم این اختلافات تابع اصول بود، لذا بی‌طرفی، تاثیرناپذیری، پرهیز از جانبداری و پایبندی به اعتقادات باید در دستور کار برگزار کنندگان انتخابات باشد تا علاوه بر جلب اعتماد عمومی، انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود. 

***تعداد داوطلبان درخرم آباد و دوره‌چگنی به 15نفر رسید

از این تعداد کاندیدا 9 داوطلب امروز با حضور در فرمانداری خرم آباد برای این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند. همچنین روز شنبه نیز 4 داوطلب نمایندگی مجلس با حضور در فرمانداری خرم آباد و 2 نفر دیگر با مراجعه به وزارت کشور به عنوان داوطلب نمایندگی برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره‌چگنی اقدام به ثبت‌نام کردند. 

در میان داوطلبان ثبت‌نام کننده، نخستین زن داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان خرم‌آباد و دوره چگنی ثبت‌نام کرد، این داوطلب نمایندگی در دومین روز از زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری خرم‌آباد برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی اقدام به ثبت نام کرد. 

این حوزه انتخابیه با جمعیتی بالغ بر 487 هزار و 167نفر شامل شهرهای خرم‌آباد، بیرانشهر، زاغه، سپیددشت و شهرستان دوره‌چگنی دوکرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.  

همچنین 6 نفر تاکنون برای انتخابات مجلس خبرگان‌رهبری در استان لرستان ثبت نام کرده‌اند. روز یکشنبه ثبت‌نام آیت‌الله احمد مبلغی با مراجعه به فرمانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی طاهری خرم‌آبادی وحجت‌الاسلام احمد علی محمودی در وزارت‌کشور و آیت‌الله هاشم نیازی در حوزه انتخابیه مرکز استان لرستان ثبت‌نام کردند.

همچنین روز جمعه نیز آیت‌الله سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی و روز شنبه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلاحی‌اصل برای حوزه انتخابیه استان لرستان ثبت نام کردند. جمعیت استان لرستان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر است ودو نماینده در مجلس خبرگان دارد.

ثبت نام 13 داوطلب در حوزه انتخابیه بروجرد

در دو روز نخست ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس 13 داوطلب برای حوزه انتخابیه شهرستان بروجرد ثبت نام کردند. روز یکشنبه نیز 2 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری ویژه بروجرد و 2 داوطلب در وزارت‌کشور برای حوزه انتخابیه شهرستان بروجرد ثبت‌نام کردند. روز شنبه نیز 9 داوطلب برای انتخابات مجلس در شهرستان بروجرد ثبت‌نام کرده بودند.داوطلبان شهرستان بروجرد برای رسیدن به دو کرسی نمایندگی مجلس  با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

ثبت‌نام 8 نفر در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان

 از آغاز زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی تا کنون 8 نفر در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان ثبت‌نام کرده‌اند. همزمان با سراسر کشور نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس از ساعت 8صبح روز شنبه 28 آذر ماه در فرمانداری دلفان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه سلسله و دلفان آغاز شده است.

دو شهرستان دلفان و سلسله یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند که این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس است. شهرستان‌های سلسله و دلفان با بیش از 230 هزار نفر در شمال استان لرستان واقع شده‌اند.

ثبت‌نام 9 داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان

روز یکشنبه 5 داوطلب نمایندگی با حضور در فرمانداری این شهرستان برای این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند، همچنین روز شنبه نیز 4 نفر از داوطلبان با حضور در فرمانداری کوهدشت اقدام به ثبت‌نام کردند.

حوزه انتخابیه شهرستان کوهدشت با جمعیت 218 هزارو 912 نفر در غرب این استان قرار گرفته و دارای شهرهای کوهدشت، چقابل، گراب،کونانی، درب‌گنبد و به صورت مشترک با رومشکان یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد. 

نام‌نویسی 3 داوطلب نمایندگی مجلس درحوزه انتخابیه الیگودرز

شامگاه روز شنبه یک داوطلب مرد با مراجعه به ستاد انتخابات الیگودرز برای نمایندگی این شهر در خانه‌ملت ثبت‌نام کرده، همچنین دو داوطلب با مراجعه به ستاد انتخابات کشور نیز برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه الیگودرز اعلام آمادگی کرده‌اند. الیگودرز یکی از شهرستان‌های استان لرستان در غرب ایران است که فرمانداری آن در سال ۱۳۳۷ تاسیس شد. 

شهرستان الیگودرز دارای بخش‌های مرکزی، زز و ماهرو، بشارت (ذلقی)، بربرود شرقی و بربرود غربی بوده و جمعیت آن 140 هزار نفر است. مردم الیگودرز دارای یک نماینده در مجلس هستند. چهره‌هایی از طیف‌ها و گروهای مختلف سیاسی بین ثبت‌نام شدگان استان لرستان دیده می‌شوند.

بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه و صلاحیت آنها از 29 آذرماه تا 9 دی‌ماه 94 (به مدت 5 روز از هر استعلام) انجام می‌شود. داوطلبان انتخابات مجلس دهم می‌توانند تا روز جمعه چهارم دی‌ماه با مراجعه فرمانداری‌های شهرستان‌ها و یا ستاد انتخابات وزارت‌کشور مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

همچنین داوطلبان و نامزدهای رد صلاحیت شده می‌توانند از 16 دی‌ماه تا 19 دی‌ماه 94 شکایت کنند، فرصت رسیدگی به شکایات داوطلبان توسط شورای نگهبان از 20 تا 26 بهمن ماه 94 خواهد بود. 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در لرستان نیز برگزار می‌شود.

دو هزار و 886 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم استان در دو انتخابات امسال در نظر گرفته شده که در هر یک از این انتخابات یک‌هزار و 443 صندوق برای جمع آوری آرا اختصاص می یابد.

12 هزار نفر در هیات نظارت و 22 هزار نفر در هیات‌های اجرایی استان لرستان فعالیت دارد، همچنین ناظرینی از طرف استانداری لرستان این انتخابات را رصد و نظارت می‌کنند. جمعیت استان لرستان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر است. 

انتهای پیام/
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز