خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست لرستان خبرداد:

صدور پروانه صید ماهی در لرستان آغاز شد

صدور پروانه صید ماهی در لرستان آغاز شد
کد خبر : ۱۸۶۳۰۲

متقاضیان پروانه صید ماهی می توانند برای دریافت پروانه به کلیه ادارات حفاظت محیط زیست سراسر استان مراجعه و پروانه مورد نظر خود را دریافت کنند.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: متقاضیان پروانه صید ماهی می‌توانند برای دریافت پروانه به کلیه ادارات حفاظت محیط زیست سراسر استان مراجعه و پروانه مورد نظر خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در هفته جاری و در پی گشت و کنترل از سطح مناطق حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد مشاهده شد بعضی از درختان قطع شده‎اند که مأمورین اجرایی در یک عملیات کمین شبانه‎روزی موفق به شناسایی دو نفر شدند که با خودروی وانت بار اقدام به بریدن درختان بلوط می‌‎کردند.

وی اضافه کرد: مأمورین اجرایی با هشدارهای لازم نسبت به توقف وانت مذکور اقدام کردند و ضمن دستگیری متخلفین، با استناد به قوانین منابع طبیعی و تعرفه اعلامی، به ازای هر قطعه درخت ۷۰ هزار ریال نسبت به ضرر و زیان وارده اقدام کردند و نسبت به تشکیل پرونده حقوقی و تنظیم لایحه و صورت مجلس به دادسرا جهت سیر پرونده معرفی شدند.

مهندس فتحی بیرانوند اضافه کرد: متأسفانه درختان قطع شده بلوط خودرو و قطر آنان ۵ سانتی‎م‌تر بود که این یکی دیگر از راه‎های از بین رفتن جنگل بلوط در زاگرس است و با این کار اجازه رشد و نمو به این درختان داده نمی‌‎شود.
مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: صدور پروانه‌های صید ماهی در استان لرستان از ۱۵ تیرماه ۹۳ آغاز شده است.
وی افزود: کلیه علاقمندان و صیادان می‌توانند برای دریافت پروانه ویژه صید ماهی قزل آلا به سرمحیط بانی دریاچه گهر(برای دریاچه گهر) و اداره محیط زیست الش‌تر(برای صید در رودخانه که‌مان) مراجعه کنند.
مدیر‌کل محیط زیست لرستان تصریح کرد: قیمت هر برگ پروانه صید ماهی قزل آلا، ۱۰۰ هزار ریال و هر نفر پس از دریافت پروانه که به صورت روزانه صادر می‌شود می‌تواند ۵ قطعه ماهی قزل آلا با تک قلاب صید کند.
وی بیان کرد: افرادی که به طور غیر مجاز و بدون اخذ پروانه اقدام به صید می‌کنند ضمن معرفی به مقامات قضائی مشمول جریمه ضرر و زیان ناشی از صید غیر مجاز هر قطعه ماهی قزل آلا که، ۱۶۰ هزار ریال است می‌شوند.
فتحی بیرانوند همچنین از صدور پروانه صید سایر ماهیان بومی رودخانه‌های استان با تک قلاب و تور ماهیگیری خبر داد و گفت: برای افراد حرفه‌ای که از این طریق امرار معاش می‌نمایند و افرادی که بصورت تفریحی مبادرت به صید می‌کنند پروانه صید ماهی صادر می‌شود که تا پایان دی ماه دارای اعتبار است.
مدیر‌کل محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: قیمت هر برگ پروانه صید ماهی با تور سالیک ۱۵۰ هزار ریال است که هر صیاد در هر مسافرت مجاز به صید ۳۰ قطعه ماهی آن هم در ۳ روز پایانی هفته است و از تاریخ صدور تا پایان دی ماه اعتبار دارد.
فتحی بیرانوند اظهار کرد: قیمت هر برگ پروانه صید ماهی با تک قلاب ۵۰ هزار ریال است که بصورت ماهانه صادر می‌شود و هر نفر روزانه می‌تواند ۱۰ قطعه ماهی با تک قلاب صید کند.
وی افزود: صید در رودخانه‌های حفاظت شده و قسمت هائی که از طرف سازمان آب منطقه‌ای ممنوع اعلام شده است، مجاز نیست.
مدیرکل محیط زیست لرستان تصریح کرد: متقاضیان پروانه صید ماهی می‌توانند برای دریافت پروانه به کلیه ادارات حفاظت محیط زیست سراسر استان مراجعه و پروانه مورد نظر خود را دریافت کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز