خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم ارتقاء سطح مهارت کارجویان در لرستان /مراکز فنی و حرفه ای استانی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی کارجویان دارند

لزوم ارتقاء سطح مهارت کارجویان در لرستان /مراکز فنی و حرفه ای استانی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی کارجویان دارند
کد خبر : ۱۵۴۵۶۱۲

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر لزوم ارتقاء سطح مهارت کارجویان تاکید کرد و گفت : مراکز فنی و حرفه ای استان با توجه به نیاز بازار کار ظرفیت های بسیار خوبی برای آموزش های مهارتی کارجویان را دارند.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بر اهمیت ثبت اطلاعات و آمار شاخص‌های اشتغال در سامانه کشوری جستجوی شغل توسط مراکز کاریابی استان تاکید کرد و گفت: جذب حداکثری افراد جویای کار و به کارگماری آنان و مشاوره شغلی یکی از وظایف اصلی کاریابی‌هاست و در این راستا عملکرد این کاریابی‌ها به طور مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر این اساس رتبه‌بندی خواهندشد و در صورت عملکرد ضعیف مجوز این مراکز باطل می‌شود. 

وی با بیان اینکه کاریابی‌ها زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه منابع انسانی با فرصت‌های شغلی برای کارجویان استان را مهیا می‌کنند، اضافه کرد: هدف از تأسیس مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تأمین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده‌به‌کار در فرصت‌های شغلی است. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به آمار ثبت نام شده در مراکز کاریابی غیر دولتی اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۷۰۰ نفر در این مراکز ثبت نام کردند که ۵۰ درصد کارجویان بین ۲۵ تا ۳۰ سال بوده که متاسفانه ۶۰ درصد آنان فاقد هیچ گونه مهارت شغلی می‌باشند. 

ناصری نیا با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای در لرستان دارای آموزش‌های مهارتی لازم متناسب با بازار کار را در سطوح بسیار خوبی دارند، تصریح کرد: افرادی که در مراکز کاریابی ثبت‌نام می‌کنند و حرفه و مهارتی ندارند برای مهارت‌آموزی به اداره کل فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند تا مهارت‌های لازم را کسب نمایند که در این راستا طی ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۸۸ نفر از ثبت نام شدگان به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند. 

وی بیان کرد: طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۵۳۷ فرصت شغلی در بخشهای صنعت، کشاورزی و خدمات به دفاتر کاریابی استان معرفی شده که با هماهنگی‌های لازم مراکز کاریابی تعداد ۲۲۱ نفر در واحدهای اقتصادی لرستان بکار گمارده شده‌اند. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به فعالیت بیش از ۲۰ مرکز کاریابی و مشاوره شغلی غیر دولتی در استان اشاره کرد و گفت: مراکز کاریابی می‌توانند با رصد بازار کار سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته باشندو با توجه به پایش بازار کار و با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان به شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیرو برای بنگاه‌های اقتصادی استان کمک کنند. 

ناصری نیا به راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت کار اشاره کرد و ادامه داد: این سامانه با کاهش هزینه‌ها برای کارجویان به اتصال نیروی کار به کارفرمایان کمک کرده و منجر به افزایش نظارت دولت بر عملکرد کاریابی‌ها می‌شود که متشکل از دو بخش جست‌وجوی نیروی کار و فرصت‌های شغلی است و کارفرمایان، کارجویان و کاریابی‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. 

وی یادآور شد: کارجویان می‌توانند به صورت مستقل وارد سامانه الکترونیکی «http://shoghl.mcls.gov.ir» شده، ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و در صورت تمایل، درخواست‌های استخدامی خود را ثبت نمایند. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان جهت حمایت و مساعدت در حضور سرمایه گذاران جهت ایجاد واحدهای اقتصادی تاکید کرد و گفت: موسسات دانشگاهی و مراکز آموزشی نیز باید با توجه به نیاز بازار کار و ارتباط بخش‌های مختلف اقتصادی، زمینه مهارت افزایی دانشجویان را برای ورود به بازار کار را فراهم کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز