خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان؛

بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده برای شهرستان های استان تدوین می شود

بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده برای شهرستان های استان تدوین می شود
کد خبر : ۱۵۴۰۱۵۷

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: بسته‌های تشویقی در حوزه تسهیلات و وام‌های اعطایی در بافت فرسوده برای هر شهر به صورت بومی درحال تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد شاکرمی روز سه‌شنبه هفدهم مهر در جمع خبرنگاران به بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده استان اشاره کرد و اظهار داشت : با هدف اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن مصوب شورایعالی معماری و شهرسازی ایران، استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند و بسته تشویقی خود را تدوین و اجرایی کنند.

وی افزود: در همین راستا در شهرهای مختلف استان مانند خرم‌آباد این بسته‌ها بومی‌سازی و در کمیسیون ماده ۵ هم تصویب شده و در سایر شهرهای استان نیز در حال تدوین بوده که پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ می‌تواند یک محرک برای ساخت و ساز و ترغیب سازندگان و ساکنین محلات هدف جهت نوسازی املاک باشد. 

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران، وظیفه تسهیلگری در نوسازی را بر عهده دارد و در این راستا تلاش می‌کند، گفت: بخشی از بسته‌های تشویقی دولت برای نوسازی بافت فرسوده در استان شامل تخفیف جهت صدور پروانه ساخت و تراکم‌های تشویقی بوده که چنین اقداماتی می‌تواند در راستای احیای بافت فرسوده موثر واقع شوند. 

شاکرمی افزود: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، "سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری" را به جهت ترغیب مالکان و سازندگان به نوسازی واحد های مسکونی مصوب کرده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: تراکم‌های تشویقی موضوع این مصوبه صرفا به محلات یا نواحی که سرانه تأمین خدمات عمومی آنها حداقل به میزان یک سوم سرانه مصوب خدمات و فضای سبز مقیاس محله یا ناحیه باشد تعلق می‌گیرد.

شاکرمی گفت: بلوک‌های شهری که سرانه خدمات عمومی مورد نیازشان را در درون بلوک تامین می‌کنند از شمول این بند مستثنی هستند. 

وی خاطرنشان کرد: این مشوق‌ها فقط در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ملاک عمل بوده و هر گونه مداخله در بافت‌های تاریخی مصوب تابع ضوابط قانونی ویژه خود خواهد بود. 

به گفته شاکرمی افراد با مراجعه به سایت facility.udrc.ir می‌توانند از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز