خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کاهش 70 درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان /بیش از یک هزار بازرسی از کارگاه های پرخطر استان

کاهش 70 درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان /بیش از یک هزار بازرسی از کارگاه های پرخطر استان
کد خبر : ۱۵۴۰۱۴۴

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به بازرسی مستمر از کارگاه های پرخطر از کاهش 70 درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مهمترین رسالت اصلی و اساسی وزارت کار صیانت از نیروی کار است تا فعالیت ‎ها بهتر انجام شود و این مهم بصورت نظارت توسط کارشناسان انجام می‌شود، اظهار داشت: توجه به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در هنگام کار یکی از مهم‌ترین علت بروز حوادث ناشی از کار است که با بازرسی‌ها از کارگاه‌های اقتصادی و آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار با هدف پیشگیری از این نوع حوادث منجر به ارتقاء سطح سلامت کارگران و کاهش چشمگیر این نوع حوادث در استان شده است. 

وی به هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر به علت حادثه شغلی اشاره کرد و افزود: در این راستا بازرسان کار با برنامه‌ریزی لازم در جهت بازدید از واحدهای اقتصادی به صورت موردی و ادواری با نظارت‌های پیوسته و مستمر به کارگران و کارفرمایان در خصوص رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار هشدارهای لازم را می‌دهند و تلاش می‌کنند تا از حوادث احتمالی پیشگیری و آن‌ها را کاهش دهند. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به بازرسی از سطح واحدهای کارگری استان طی شش ماه نخست امسال عنوان کرد: طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از سوی بازرسان این اداره کل از سطح واحدای کارگری استان صورت گرفته که یک هزار و ۱۱۹ مورد از این بازرسی‌ها مختص کارگاه‌های پرخطر بوده است. 

ناصری نیا آموزشهای لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار را یکی از مهمترین عوامل کاهش حوادث در کار دانست و افزود: کارشناسان این اداره کل در شش ماهه نخست سال ۲ هزار و ۲۲۰ نفر ساعت آموزشهای تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های اقتصادی ارائه نمودند. 

وی تعداد حوادث ناشی از کار در لرستان طی شش ماه نخست امسال را ۴۵ مورد عنوان کرد و گفت: این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل شاهد وقوع ۱۴۲مورد حادثه ناشی از کار در سطح واحدهای کارگری استان بوده‌ایم که کاهش ۷۰ درصدی این حوادث را نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بازرسی از واحدها و کارگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشد، خاطر نشان کرد: کارفرمایان و کارگران هم بایستی مسایل ایمنی را که از مهمترین عامل کاهش حادثه‌ها در محیط کار است بطور جدی رعایت کنند. 

ناصری نیا بیان کرد: بازرسان کار علاوه بر نظارت‌های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه‌ها صورت می‌گیرد موارد، نظارت غیر مستقیم بر واحد از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاهها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان از طریق مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز