خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تأکید کرد؛

لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های مرتبط با بازآفرینی شهری در استان

لزوم  سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های مرتبط با بازآفرینی شهری در استان
کد خبر : ۱۵۲۳۲۳۷

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: باید با بهره‌برداری صحیح از سیاست ها، ضوابط و مشوق های تشویقی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های مرتبط با بازآفرینی شهری استفاده شود.

به گزارش ایلنا، بهزاد شاکرمی روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با اشاره به اینکه ۱.۶ دهم بافت فرسوده کشور متعلق به لرستان است، اظهار کرد: سیاست‌ها و ضوابط شهرنشینی و همچنین مصوبه شورای‌عالی و مشوق‌های در ۹ شهرستان استان با قدرت در حال اجرا است.

وی افزود: مساحت بافت‌های فرسوده استان تا دو ماه قبل ۲هزار و ۵۰ هکتار بود که با الحاق منطقه ماسور به خرم آباد ابن مقدار به ۲ هزار و ۱۹۳ هکتار افزایش پیدا کرد.

شاکرمی با ذکر این نکته که مهم‌ترین بحث در حوزه بازآفرینی شهری اجرایی کردن سیاست‌ها و ضوابط تشویقی است، توضیح داد: بومی سازی مصوبات در شهر خرم آباد انجام شده است و برای اینکه شهرداری‌ها نیز در بومی سازی مصوبات راحت باشند می‌توانند از خرم آباد الگوسازی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این جلسه اظهار کرد: مباحث مربوط به مسکن؛ توانمند سازی محلات؛ نرم افزاری؛ کمک دولت جهت توانمند سازی و اطلاع رسانی از اهداف اصلی ستاد بازآفرینی شهری هستند.

وی یادآور شد: ستاد بازآفرینی شهری در این مدت بیکار ننشسته و حلقه‌های میانی را در تمام استان اجرایی کرده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان گفت: در خرداد ماه امسال رزمایش حلقه‌های میانی با همکاری سازمان بسیج سازندگی با تشکیل ۲۱ گروه و ۹۶ نفر به صورت تخصصی اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم ارائه شده است.

شاکرمی با اشاره به اینکه در بحث اطلاع رسانی جزو استان‌های موفق بوده ایم تصریح کرد: بحث مداخله دولت برای بازآفرینی شهری جنبه‌های مختلفی دارد که بخش عمده آن تحت عنوان ضوابط تشویقی و نوسازی محله‌ای است که می‌بایست به مردم اطلاع رسانی شود.

دبیر ستاد جلسه بازآفرینی شهری لرستان با انتقاد از عملکرد بعضی شهرداری‌ها اضافه کرد: ساختمان‌هایی را جهت توانمند سازی در مناطق مورد نظر احداث کرده و تحویل شهرداری داده ایم اما الان تبدیل به مخروبه شده اند.

وی افزود: به‌خاطر عدم همکاری بعضی از شهرداری‌ها در خصوص تهیه زمین‌های لازم اعتبارات در حوزه بازآفرینی شهری برگشت خورده است.

شاکرمی گفت: در بحث ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی ۳۳ درصد مربوط به اداره کل راه و شهرسازی؛ ۳۳ درصد مربوط به دیگر دستگاه‌ها و ۳۴ درصد هم مربوط به شهرداری‌هاست که باید انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی در حوزه بازآفرینی شهری ارتقای سطح زندگی و کیفیت زندگی افراد ساکن در این مناطق است که باید جزئیات کامل اطلاع رسانی شود و این مهم تاکنون با اهتمام و تلاش انجام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز