خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ثبت‌نام بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان لرستان انجام شده است

ثبت‌نام بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان لرستان انجام شده است
کد خبر : ۱۳۹۵۸۲۰

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ثبت‌نام بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان استان انجام شده و ضرورت دارد خانواده‌ها با جدیت بیشتر پیگیر ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در فرصت باقی مانده باشند.

رضا عزتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از پیش‌بینی حضور ۳۵۹ هزار ۵۹۸ دانش‌آموز در مدارس استان طی سال تحصیلی 1403-1402 خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت فضای آموزشی در تحصیل و رابطه مستقیم آن با فرآیند یادگیری، آخرین جلسات هماهنگی برای آغاز سال تحصیلی و مهری باشکوه با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار و برنامه‌های لازم تدوین شده است.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان استان انجام شده و ضرورت دارد خانواده‌ها  با جدیت بیشتر پیگیر ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در فرصت باقی مانده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به آمار دانش‌آموزان ورودی به مدارس استان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۵۹ هزار ۵۹۸ دانش آموز در مدارس استان طی سال تحصیلی 1403-1402 در مدارس استان لرستان حضور یابند که از این تعداد ۲۰۳ هزار ۷۴۹ نفر در مقطع ابتدایی، ۸۶ هزار ۶۴۶ نفر متوسطه اول، ۴۹ هزار ۳۸۲ نفر متوسطه دوم نظری، ۹ هزار ۳۲۵ نفر متوسطه دوم فنی و حرفه‌ای و ۱۰ هزار ۴۹۶ دانش‌آموز هم در رشته متوسطه دوم کاردانش خواهند بود.

وی گفت: بنا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت بدون آموزش و پرورش ممکن نیست و همین نشان از میزان اهمیت کلاس درس و میزان تاثیرگذاری آن در سرنوشت جامعه دارد.

عزتی اظهار کرد: ضرورت دارد همه همکاران با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف نظیر کلاس‌بندی، پوشش تحصیلی، توزیع کتب درسی، ساماندهی نیروی انسانی و ... تمام توان خود را برای اجرای طرح ملی بازگشایی مدارس بکار گیرند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو استان‌های برتر کشور در بسیاری از شاخص‌هاست، افزود:  بر اساس نتیجه ارزیابی‌های قطبی و بازدیدهای میدانی که از مدارس صورت گرفته است، تمام مدارس استان لرستان، از آمادگی کامل برای پذیرایی از دانش آموزان برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهمیت نوسازی مدارس فرسوده گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص نوسازی بافت فرسوده‌ی مدارس، جمع آوری مدارس کانکسی در قالب طرح شهید علی‌پناهی آغاز شده است و امسال ۱۶۸ مدرسه در سطح استان از حالت کانکسی خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و مدارس عادی دارد، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در راستای تقویت مدارس دولتی و اجرای عدالت آموزشی، هیچ نیروی انسانی در آموزش و پرورش نمی‌تواند ۲۴ ساعت از زمان تدریس خود را فقط در مدارس خاص ارائه دهد.

یونس بهاروند، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در گفت و گو با ایلنای لرستان هم در رابطه با وضعیت مدارس استان در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در مهرماه امسال تعداد ۹۲ مدرسه در قالب ۲۸۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان شهری و روستایی لرستان می‌شود که 82 پروژه در مناطق روستایی و محروم و ۱۱ پروژه در مناطق شهری قرار دارند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه ۲۰۰ پروژه مدرسه‌سازی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در دست ساخت است، اظهار کرد: به دنبال محرومیت‌زدایی از چهره مدارس استان و اجرای عدالت آموزشی هستیم تا دانش‌آموزان در مناطق مختلف از سهم برابری برخوردار شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز