خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تاکید کرد؛

لزوم معافیت از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری در استان

لزوم معافیت از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری در استان
کد خبر : ۱۳۱۸۱۴۱

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر برخوردار معافیت های مالیاتی و عوارض شهردای برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان در استان لحاظ شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد نامداری در جلسه بررسی پیشنهادات فصل علم و فناوری برنامه هفتم توسعه با اشاره به ضرورت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و همچنین اهمیت امنیت غذایی و سلامت جامعه، پیشنهاد حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور فعال در این زمینه‌ها در قالب بودجه سنواتی را مطرح کرد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با اولویت قرار دادن واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی به پارک‌های علم و فناوری، زمینه توسعه فیزیکی پارک‌های علم و فناوری را فراهم کنند به نحوی که حداقل زمین قابل واگذاری به واحدهای فناور در پارک علم و فناوری استان‌ها به میزان حداقل ۵۰ هکتار تا پایان برنامه باشد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به تعیین رشد هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه، هدف از برگزاری این جلسه را بحث و تبادل نظر در خصوص سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله هفتم توسعه برشمرد و به بیان مشکلات، موانع قانونی و اجرایی توسعه واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار پرداخت.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خواستار پیش بینی اعتبار لازم جهت ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های اساسی این اراضی در بودجه سنواتی در راستای حمایت از تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و فناور و تولید این محصولات در اراضی پارک‌های علم و فناوری شد و افزود: نیاز است این امر در استان‌های کمتر برخوردار با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال در اولویت اعتباری قرار گیرد.

نامداری خواستار همکاری وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و شرکت ملی مخابرات در خصوص واگذاری انشعابات مربوط به اراضی پارک‌های علم و فناوری با احتساب تخفیف ۵۰ درصدی شد.

وی، گفت: نیاز است در راستای رونق تولید محصولات دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر برخوردار، شرکت‌های فناور و دانش بنیانی که در اراضی پارک‌های علم و فناوری واقع در محدوده شهری اقدام به ساخت و ساز می‌کنند از پرداخت عوارض معمول شهرداری از قبیل عوارض نوسازی و بهسازی و هزینه‌های مربوط به صدور پروانه ساخت معاف باشند.

نامداری ادامه داد: واحد تحقیق و توسعه شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و واحدهای فناور عضو پارک علم و فناوری در صورتی که کارگاه یا کارخانه تولیدی آنها خارج از محدوده اراضی پارک باشد محصولات منتج از این واحدهای تحقیق و توسعه نیز از مزایای این ماده بهره مند شوند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور مجاز شود از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دارای مجوز از شورای عالی گسترش، حمایت‌های لازم در سقف آئین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه را با محوریت مناطق کم برخوردار به عمل آورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز