مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:
نقاط ضعف و قوت آموزش و پرورش لرستان را شناسایی کردهایم
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آموزش و پرورش لرستان فرصت ها، نقاط قوت تهدید ها شناسایی شده است و راهکارهایی منطقی برای و اجرایی مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آموزش و پرورش لرستان فرصتها، نقاط قوت تهدیدها شناسایی شده است و راهکارهایی منطقی برای و اجرایی مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ˈگودرز کریمی فرˈ در جمع خبرنگاران افزود: برنامههای آموزش و پرورش بر پایه اسناد مصوب در زمینه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نظیر سیاستهای کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور است.
وی اظهار داشت: در آموزش و پرورش لرستان فرصتها، نقاط قوت تهدیدها شناسایی شده است و راهکارهایی منطقی برای و اجرایی مورد توجه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: مهمترین برنامههای آموزش و پرورش استان ایجاد فرصتهای عادلانه برای دسترسی به آموزش و پرورش مطلوب یعنی عدالت آموزشی است.
وی با اشاره به ارتقاء سطح کیفیت آموزشی که از مهمترین برنامهها و شاخصها در تعلیم وتربیت است، گفت: تقویت گروههای آموزشی با استفاده از نیروهای توانمند، نخبه و تحصیل کرده و دانشگاهی با مدارج بالا و حتی استفاده از نیروهای علمی و توانمند در موسسات آموزش عالی و دانشگاهها حائز اهمیت است.
وی افزود: توجه به سلامت دانش آموزان و راهکارهای اجرایی در توسعه و امور پرورش باید بعنوان یک فرایند مورد توجه قرار گیرد و تعمیق باورهای دینی و مقوله نماز در نظام آموزش و پرورش نهادینه شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس اظهار داشت: مدیران مدارس باید نسبت به استفاده از شبکههای اینترنت و اینترانت توجیه شوند و معلمان نسبت به سایت و شبکههای اینترنتی آشنا شوند.
وی تصریح کرد: تامین و تربیت نیروی انسانی، بهسازی و اعتلای منابع انسانی در آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و در این راستا از نیروهای مرتبط برای تدریس استفاده شود و نیروی غیر مرتبط در آموزش و پرورش بزرگترین آسیب را به تعلیم و تربیت وارد میکند.
کریمی فر در ادامه گفت: جذب نیروی دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان باید هم راستا با نیازهای اموزش و پرورش باشد و دورههای ضمن خدمت در جهت ارتقاء سطح علمی معلمان برگزار شود.
وی با اشاره به مدیران مدرسه بعنوان بازوهای اجرایی نظام آموزش و پرورش افزود: مدیر مدرسه موثرترین حلقه نیروی در فرایند تعلیم و تربیت است و برنامهها و راهکارها در مدارس توسط مدیر مدرسه اجرا میشود و مدیر مدرسه آینه وزیر آموزش و پرورش است.
وی در ادامه توجه به وضعیت رفاهی معلمان را دستور کار خود دانست و اظهارداشت: در صورت آرامش خاطر معلمان و استفاده بهینه از منابع مالی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت موفقی در مدارس آنجام خواهد شد.