خبرگزاری کار ایران

لرستان قهرمان دوومیدانی جانبازان و معلولان کشور شد

لرستان قهرمان دوومیدانی جانبازان و معلولان کشور شد
کد خبر : ۱۰۶۰۸۶

تیم لرستان الف، گروه قوی‌تری بودند که ۳ نفر از مدال‌آوران پارالمپیک نیز در آن حضور داشتند و این تیم توانست عنوان قهرمانی اولین دوره رقابت‌های لیگ را از آن خود کند و گروه لرستان ب نیز به مقام چهارم نائل شد.

تیم لرستان الف، توانست عنوان قهرمانی اولین دوره رقابت‌های لیگ را از آن خود کند و گروه لرستان ب نیز به مقام چهارم نائل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در این رقابت‌ها ۱۷۱ ورزشکار از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد در قالب ۲۰ تیم شرکت کردند که از میان ورزشکاران ۳۲ نفر از بانوان نیز حضور داشتند.

تیم استان لرستان نیز در قالب ۳ گروه لرستان‌الف، لرستان‌ب و لرستان‌ج با ۲۶ ورزشکار مرد و ۷ ورزشکار زن در این مسابقات حضور یافت.

مصطفی بهرامی، مربی تیم دوو می‌دانی لرستان در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: برای مسابقات برنامهٔ ویژه‌ای در نظر گرفتیم و رکوردگیری از ورزشکاران ۲ هفته پیش از اعزام به مسابقات لیگ در ۲ گروه بزرگسالان و جوانان(خانم‌ها و آقایان) انجام شد و بر اساس رکوردهای ثبت شده، دو‌ومیدانی‌کاران در ۳ گروه الف، ب و ج تقسیم شدند.

وی افزود: گروه الف، گروه قوی‌تری بودند که ۳ نفر از مدال‌آوران پارالمپیک نیز در آن حضور داشتند و این تیم توانست عنوان قهرمانی اولین دوره رقابت‌های لیگ را از آن خود کند و گروه لرستان ب نیز به مقام چهارم نائل شد.

مربی تیم لرستان در خصوص این رقابت‌ها گفت: برگزاری این رقابت‌ها در قالب مسابقات باشگاهی، فرصت بسیار خوبی بود تا پتانسیل‌های رشته دو‌ومیدانی از سراسر کشور شناسایی شده و از آن‌ها حمایت به عمل آید و هر چه دفعات برگزاری این دست رقابت‌ها بیشتر باشد، ورزشکاران به آمادگی بیشتری دست خواهند یافت.

بهرامی با اشاره به برگزاری مسابقات رکوردگیری در آبان‌ماه اعلام کرد: این مسابقات برای اولین بار با قوانین جدید IPC در دو‌و‌میدانی برگزار خواهد شد و ورزشکاران هر استان طبق سهمیه‌ای که اعلام شده با کلاس‌بندی پزشکی و قوانین جدید در این رکوردگیری شرکت خواهند کرد و در واقع این مسابقات به منزلهٔ اولین گام برای مسابقات پارآسیایی کره جنوبی و نیز پارالمپیک برزیل درسال ۲۰۱۶ است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده تیم‌های استانی با حمایت اسپانسر‌ها بتوانند در شرایط بهتری در رقابت‌ها شرکت کنند و از این طریق استعدادهای جوان و جدید‌تری به ورزش جانبازان و معلولین معرفی شود.

شایان ذکر است رقابت‌های لیگ باشگاهی دو‌ومیدانی ۲۱ شهریور‌ماه برای اولین بار در و تحت عنوان جام «حسین آقابرقچی» در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و تیم لرستان با مربی‌گری مصطفی و فهیمه بهرامی و اردشیر کاظمی، عنوان نخست کشور را کسب کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز