کتاب بازارشناسی پیشرفته به چاپ دوم رسید
در این کتاب اگرچه ادعای ساختار شکنی نشده اما تلاش شده با گنجاندن مطالب نو و بدیعی که در چند سال اخیر مطرح بوده، ضمن اجتناب از طرح مبسوط بدیهیات این رشته بیشتر بر عنوان و موضوع اصلی کتاب که مباحث بازار شناسی می باشد، تاکید شده است.
به گزارش ایلنا، کتاب بازارشناسی پیشرفته از آثار سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر و پس از دو ماه به چاپ دوم رسید. این کتاب توسط سید فؤاد ظریفی و عبداله نعامی از اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت به نگارش درآمده است.
در این کتاب اگرچه ادعای ساختار شکنی نشده اما تلاش شده با گنجاندن مطالب نو و بدیعی که در چند سال اخیر مطرح بوده، ضمن اجتناب از طرح مبسوط بدیهیات این رشته بیشتر بر عنوان و موضوع اصلی کتاب که مباحث بازار شناسی می باشد، تاکید شده است. از طرفی در نگارش و ترتیب و چیدمان مطالب و روان بودن مباحث، سعی شده علاوه بر دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی و گرایش های مرتبط به آن، برای سایر دانشجویان علاقمند به این حوزه نیز مفید باشد.
نویسندگان این کتاب در هفت فصل مباحثی چون استراتژی ها و راهبرد های رایج در بازارشناسی، تحقیقات بازاریابی در حوزه کمی و کیفی، شاخص های جذابیت بازار و بخش بندی و پیش بینی بازار، پیشبرد فروش و مدیریت تقاضای مشتریان، بازارشناسی بازارهای هدف صادراتی و روش های ورود به بازارهای خارج از مرز ها، مباحث ورود به بازار های کشورهای اسلامی را توضیح دادهاند.
سید فواد ظریفی مولف این کتاب درخصوص ضرورت تألیف کتاب بازارشناسی پیشرفته، اظهار داشت: با توجه به سابقه ای که در تدریس دروس تخصصی رشته مدیریت بالاخص بازاریابی داشتم این فضا را برای تالیف این کتاب خالی می دیدم و از طرفی کتاب شاخصی نیز در این زمینه وجود نداشت و یا به مباحث ریز و غیر ضروری بازاریابی پرداخته بودند که بر آن شدم کتابی جامع با رویکرد و سرفصل های آکادمیک تألیف کنم. در این تألیف علاوه بر ابعاد پنج گانه بازارشناسی که بصورت جامع در فصل دوم به آن پرداخته ایم، در سایر فصول به مباحث مهمی همچون استراتژیهای بازاریابی،روشهای ورود به بازار هدف، تحقیقات بازاریابی و غیره ورود داشته ام که برای اولین بار در کنار مباحث بازار یابی یک فصل جداگانه نیز به مبحث مهم بازار شناسی بازارهای اسلامی اختصاص یافته،که با توجه به حجم بالای صادرات ایران با دولتها و بازار های اسلامی ضرورت پرداختن به این بحث در میان سایر کتب بازاریابی دیده می شد که در این کتاب توانستیم به این موضوع پاسخ در خور توجهی با توجه به بررسی بازار تمامی کشورهای اسلامی طرف تجارت با ایران عزیزمان داشته باشیم.