گامهای اساسی برای تبدیل شدن بانک ایران زمین به بانک دیجیتال در سال 1398 برداشته شد
بانک ایران زمین تبدیل شدن به بانک تمام دیجیتال تا سال 1400 را هدفگذاری کرده است. در همین راستا بانک ایران زمین در سال 1398 با تقویت بستر بانکداری مدرن، گامهای جدی و اساسی برای تبدیل شدن به بانک تمام دیجیتال در سال 1400 برداشت.
به گزارش ایلنا، بانکها به عنوان بزرگترین بخش تأمین کننده مالی کشور برای این که بتوانند وظیفه خود را در برابرتولیدکنندگان و دیگر بخشهای اقتصادی ایفا کنند نیاز به حمایت از جانب بانک مرکزی وسیاست گذاری های با ثبات دارند.
در عصر حاضر ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی آسان و مطلوب به مشتریان لازمه حیات بانکها است. با توجه به این افق، بانک ایران زمین تبدیل شدن به بانک تمام دیجیتال تا سال 1400 را هدفگذاری کرده است. در همین راستا بانک ایران زمین در سال 1398 با تقویت بستر بانکداری مدرن، گامهای جدی و اساسی برای تبدیل شدن به بانک تمام دیجیتال در سال 1400 برداشت. از جمله این که مشتریان را با تجربهای جدید آشنا کرد و آن اجرای نسخه جدید همراه بانک وسوپرمارکت مالی بود.
همچنین برای دستیابی هدف این این بانک یعنی تبدیل شدن به بانک تمام دیجیتال، بیش از 160 پروژه برای دیجیتالی شدن بانک ایران زمین از سه سال گذشته آغاز شد و تعداد قابل توجهی از این پروژهها با اولویت ایجاد زیر ساخت دادهای مناسب، در سال 1398 در بانک ایران زمین به نتیجه رسید. زمانبندی بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین طبق برنامه پیش میرود و بخش مهمی از برنامه در سال 98 محقق شد تا بانک در سال ۱۴۰۰ یک بانک دیجیتال با مفهوم واقعی آن باشد.
مدیریت بانک ایران زمین معتقد است یکی از عرصههایی که تحول دیجیتال خودش را نشان میدهد بانکداری دیجیتال است. اگر یک تعریف ساده از بانکداری دیجیتال این است که بانکداری دیجیتال توجه نظام بانکداری به کسب و کارهای دیجیتال است. کسب و کارهایی که همه با آنها درگیر هستند. این موارد، کسب و کارهایی هستند که خدمات جدیدی از نظام بانکداری خواستارند.
مدیریت بانک ایران زمین، بانکداری الکترونیک متفاوت از بانکداری دیجیتال میداند. بانکداری سنتی را اگر بخواهیم با بانکداری دیجیتال مقایسه کنیم، بانکداری سنتی همان بانکداری الکترونیک است. پس بانکداری الکترونیک نقطه مقابل بانکداری دیجیتال است. یعنی مشتری در حوزه الکترونیک بسیاری از خدمات که در تمامی بانکها هم یکسان است را دریافت می کند. پس یکی از دلایل ضرورت حرکت بانکها به سمت بانکداری دیجیتال، همین تفاوت است.
دیگر تفاوت بانکداری الکترونیک و دیجیتال این است که فقط به مبادلات مالی فکر نمیکند بلکه به سلایق مشتریان هم توجه دارد. جنسیت، سطح سواد، این که به چه رنگی علاقه دارد و به کجا سفر میکند و موارد اینچنین باید در بانکداری دیجیتال به شکل درخواست آورده شود و بانک به آن پاسخ دهد. در بانکداری دیجیتال اطلاعات مشتریان تجزیه و تحلیل می شود و این داده ها زیر ساخت یک بانک دیجیتال است.
بانک ایران زمین با پلنی با نام پرواز 1400 می خواهد که تا سال 1400 اکثر سرویسهای خود را در حوزه دیجیتال به مشتریان ارائه کند و بخش بزرگی از اقدامات و بسترسازیهای لازم برای تبدیل بانک ایران زمین به یک بانک تمام دیجیتال در سال 1398 برداشته شد.