انتخاب «بله» به عنوان پیام رسان داخلی برتر توسط شورای عالی فضای مجازی کشور
شورای عالی فضای مجازی کشور، پیام رسان بله را به عنوان یکی از سه پیام رسان داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، پیام رسان «بله» به عنوان تنها پیام رسان ارتباطی و بانکی کشور بیش از سه میلیون و 100 هزار کاربر عضو دارد و بیش از 322 هزار گروه و کانال نیز در آن فعال هستند.
این پیام رسان علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، انجام کار خیر و ... را نیز داراست.
بر اساس بند 11 مصوبه «سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» که در شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب رسیده است، استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارایه خدمات اداری ممنوع است.
در بند 7 این مصوبه نیز آمده است: تمامی نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام رسان های اجتماعی صرفا داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.