برداشت خودکار، خدمت جدید بانک ملی ایران
بانک ملی ایران در راستای تحقق اهداف بانکداری الکترونیک و ارایه خدمات به روز به مشتریان، خدمت جدید برداشت مستقیم خودکار را برای مشتریان خود فراهم کرد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در رویداد «ملی شو 2» که آخرین دستاوردهای فناورانه این بانک رونمایی شد، قابلیتهای جدیدی در معرض دید علاقهمندان به سرویسهای بانکداری غیرحضوری قرار گرفت که این سرویسها ضمن توسعه خدمات غیرحضوری، میتوانند پرداختهای خرد مشتریان را تسهیل کنند.
محصول ارزشمند برداشت خودکار (DirectDebit) یکی از این سرویسهاست که در اختیار ارائه دهندگان خدمات و محصولات و همچنین مشتریان قرار میگیرد و مشتریان و مشترکان در قبال استفاده از محصولات یا خدمات دریافتی از پذیرندگان سرویس برداشت مستقیم، اجازه برداشت خودکار از حساب بانکی خود را با تعیین مواردی نظیر مبلغ، زمان و تعداد برداشت به ارائه دهندگان خدمات اعطا می کنند.
به عنوان مثال اپراتورهای تلفن همراه میتوانند به عنوان پذیرنده سرویس برداشت مستقیم شرکت داده ورزی سداد بانک ملی ایران، در سررسیدهای زمانی صدور قبوض، مبالغ مرتبط را با اجازه مشترکان به طور مستقیم از حساب آنها برداشت کنند.
این طرح به شکل ویژه برای ارائه کنندگان خدمات مستمر همچون اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان خدماتی مانند اشتراک آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت و اینترنت که لازم است به طور مستمر مبالغی را بابت تجدید ارائه خدمات به مشتری دریافت کنند، بسیار کاربردی است.
از این سرویس همچنین می توان علاوه بر برداشت خودکار مبالغ قبوض، برای برداشت اقساط، شهریه دانشگاه، خرید شارژ و... به صورت خودکار استفاده کرد.