علیرضا ابراهیمپور، مدیرعامل بیمه ملت:
کارت اعتباری بیمه ملت محصولی بیمهای در حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی
با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» شرکت بیمه ملت با هدف حمایت از محصولات و تولیدات داخلی کشور، توسعه محصول کارت اعتباری را با رویکرد حمایت از تولیدکنندان داخلی و کالاهای ایرانی در دستور کار قرار داده است.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت بیمه ملت بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی میتواند گره بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را بگشاید و همه شرکتهای خدماترسان باید به هر شکل ممکن در راستای این امر کوشا باشند.
وی محصول «کارت اعتباری» را یکی از ابزارهای مهم مالی و بیمهای و از محصولات جدید و منحصر به فرد بیمهملت دانست و ادامه داد: شرکت بیمه ملت، حمایت از تولیدکنندگان داخلی را همواره محور اقدامات خود قرار داده و در سال حمایت از کالای ایرانی و با هدف حمایت از محصولات داخلی نسبت به عرضه و توسعه این محصول اقدام خواهد کرد.
علیرضا ابراهیمپور با تأکید بر اینکه محصول «کارت اعتباری» هم به فروشندگان و هم به مشتریان آنان خدمات ارائه میدهد؛ ابراز کرد: این محصول نوعی بیمه بازپرداخت اقساط است که در دو سطح معاملاتی خُرد و کلان (B B, B C) قابلیت ارائه داشته و بازپرداخت اقساط خریداران را به فروشندگان کالا و خدمات، و عمدهفروشان را به تولیدکنندگان بیمه میکند و بیمه عمر مانده بدهکار خریداران کالا را نیز شامل میشود.
ابراهیمپور در همین خصوص توضیح داد: تولیدکنندگان داخلی با استفاده از خدمات کارت اعتباری بیمه ملت، از حمایت بیشتری برای فروش محصولات خود برخوردار خواهند بود تا بدون دغدغه از عدم بازگشت سرمایه، نسبت به عرضه و تولید کالاهای با کیفیتتر و مرغوبتر اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت حمایت از کالاهای داخلی با نگاه کلان به افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی پیشبینی شده در سند چشمانداز کمک مینماید؛ افزود: سالم بودن زنجیره تولید و تولید کالاهای باکیفیت سبب رضایتمندی مصرفکننده میشود و اگر این رضایتمندی با تسهیل شرایط خرید با توجه به توان اقتصادی خریداران توأمان شود، افـزایــش حـجـم فــروش و در نـتـیـجه سودآوری بیشتر را برای تولیدکنندگان به ارمغان میآورد.
علیرضا ابراهیمپور دیگر مزایای عضویت تولیدکنندگان داخلی در شبکه پذیرندگان کارت اعتباری بیمه ملت را اینگونه اعلام کرد: بازپرداخت اقساط فروشهای انجام شده توسـط بیمهملت از طـریق صدور بیمهنامه اعتباری فروش اقساطی (B C) و معرفی پذیرنـدگان به دارنـدگان کارت از طریـق وبســایت کارت، ارســال پیامک و تبلیغات در سازمانهای طـرف قرارداد از مزایای عضویت فروشگاهها و مراکز در شبکه پذیرندگان کارت اعتباری بیمه ملت است.
وی در همین خصوص ادامه داد: کلیه شرکتها و فروشگاههای ارائهکننده کالا و خدمات ایرانی که قصد عضویت در شبکه فروشگاهی بیمهملت را دارند، میتوانند درخواست خود را به بیمه ملت ارائه دهند تا پس از بررسی توسط امور بیمهگزاران بیمههای اعتباری و عقد قرارداد، پایانه فروش اعتباری (POS) مربوطه در فروشگاه نصب شده و اطلاعات مربوط به فروشگاه یا شرکت ارائهکننده کالا و خدمات از طریق سایت اینترنتی کارت اعتباری بیمهملت به نشانی www.mellatcard.ir و همچنین از طریق پیامک به دارندگان کارت اعتباری (خریداران) اطلاعرسانی شود.
گفتنی است؛ سازمانها، مؤســسات و شـرکـتهـای دولـتی و خصـوصی برای ارائه خدمات «کارت اعتباری» به کارکنان تحت پوشش خود میتوانند نسبت به عقد قرارداد با شرکت بیمه ملت اقدام کنند.