مدیر امور نظارت بانک رفاه:
سامانه نظارت هوشمند بانک رفاه اثر بخشی بازرسی ها را افزایش داده است
مدیرامور نظارت بانک رفاه گفت: در بانک رفاه سامانه نظارت هوشمند برخط در اداره کل بازرسی راه اندازی شده است. در این سامانه از روش تحلیل اطلاعات استفاده می شود و تاکنون نتایج بسیار ارزشمندی برای تصمیم گیری در اختیار مدیران ارشد بانک قرار داده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، محمدعلی بیداری با بیان این مطلب افزود: با استفاده از این سامانه، انجام بازرسی از روش های سنتی گذشته فاصله گرفته و دامنه اطمینان بخشی بیشتری را فراهم آورده است. با این تغییر روش، اثربخشی بازرسی ها افزایش یافته و نقطه اثر آن را به صورت شفاف نمایان ساخته است.
وی کشف سوء جریان در یکی از شعب تحت نظارت مدیریت شعب استان خراسان شمالی را یک نمونه از کارکردهای این سامانه هوشمند عنوان کرد و افزود: مسئولان حوزه های نظارتی بانک به محض وقوع تخلف و در همان روز در محل شعبه حضور یافته و با همکاری مسئولان و همکاران مدیریت شعب این استان، دادستان و نیروی انتظامی استان، متهم بدون کشف اطلاع از موضوع و در کمترین زمان ممکن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
مدیرامورنظارت بانک رفاه درخصوص اهمیت نظارت اثربخش افزود: در فعالیت واحدهای نظارتی بانک، صیانت و حفاظت کامل از منابع بانک و جلوگیری از بروز خسارت به بانک و مشتریان بسیار مهم است. براین اساس حوزه نظارت بانک رفاه طی بخشنامه ای رفتارهای آتی این حوزه پیرامون نحوه برخورد با متخلفان را به آگاهی تمامی ارکان بانک رسانده است.
بیداری خاطر نشان ساخت: نظارت اثربخش تنها منتهی به کشف سوء جریان ها نیست، بلکه برخورد قاطع با متخلفان و اصلاح نظام کنترل های داخلی به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه در آینده را نیز شامل می شود.
وی افزود: ثبات نظام های مالی و اقتصادی جز با نظارت مؤثر و مقتدر محقق نمی شود. در این راستا، بانک ها بی تردید یکی از حساس ترین حوزه ها به شمار می روند.
بیداری با اشاره به اینکه نظام بانکی امروزه منطبق با بانکداری الکترونیک و هوشمند اداره می شود، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بانکداری نوین در نظام بانکی کشور در حال توسعه است و به موازات آن ارائه برخی خدمات نظارتی در وضعیت حاکم وجود دارد.
مدیر امور نظارت بانک رفاه در خاتمه ابراز امیدواری کرد با بهبود روز افزون نظارت های سیستمی و به هنگام، ضمن فراهم شدن زمینه ارائه خدمات مطمئن و روزآمد به مشتریان بانک و آحاد جامعه، شاهد سلامت و شفافیت بیشتر در نظام بانکی باشیم.